۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۴۷۶۷۳
به صورت مجازی؛

جشن بزرگ میلاد امام زمان در مدرسه علمیه امام خمینی برگزار شد

جشن بزرگ میلاد امام زمان در مدرسه علمیه امام خمینی برگزار شد
جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن بزرگ میلاد با سعادت امام زمان(عج) ویژه مسؤولان، اساتید، طلاب و خیرین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم شب گذشته به صورت مجازی برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام بخشعلی استاد حوزه علمیه با موضوع انسان شناسی و خود شناسی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین کاری که انسان می تواند برای خود و امام زمان(عج) انجام دهد، پرداختن به خویشتن است.

وی افزود: انسان اگر خود حقیقی و واقعی خویش را که استمرار ابدی دارد و فرازمان و فرامکان است درست دریابد و آن را از نظر معرفتی تغذیه کند بزرگ‌ترین کار را برای ظهور امام زمان(عج) انجام داده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) هیچ نیازی به انسان‌ها ندارند بلکه این بشریت است که محتاج حضرت هستند، اظهار داشت: هر کاری که حضرت انجام می دهند در راستای تکمیل انسانیت است.

حجت الاسلام بخشعلی ادامه داد: نگاه مقطعی به خود داشتن با آرمان و اهداف امام زمان(عج) منافات دارد و انسان زمانی می تواند حضرت را یاری کند که با یک نگاه ابدی اقدام به خودسازی کند.

وی افزود: انسان به این دلیل از ظهور امام زمان(عج) مسرور و خوشحال می شود چون می تواند از محضر حضرت برای رشد، تعالی و پیشرفت خود بهره ببرد؛ خودسازی بزرگ‌ترین خدمت به امام زمان(عج) و بشریت است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان اگر خودسازی نداشته باشد هرگز نمی تواند سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشد، سربازان واقعی حضرت کسانی هستند که به خودسازی رسیده باشند و این بالاترین مرتبه انتظار است.

حجت الاسلام بخشعلی با اشاره به اینکه اعمال و رفتار انسان‌ها دلیل اصلی تاخیر ظهور است، گفت: استمرار و پایداری در مسیر خودسازی و معرفت نفس از شاخصه های مهم منتظران ظهور به شمار می رود.

یادآور می شود مدرسه علمیه امام خمینی(ره) صبح روز نیمه شعبان نیز جشن عمومی بزرگی برای شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) به صورت مجازی برگزار کرد که برنامه های آن شامل قرائت قرآن کریم، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پخش کلیپ، پخش قطعه ای از سخنرانی استاد پناهیان، اجرای همخوانی ریحانه النبی، مولودی خوانی و اعلام برندگان مسابقه «کرونا و قرنطینه» بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات