۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۴۶۲۹۳
مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

خدمت رسانی طلاب و روحانیان طرح هجرت به روستاهای اطراف تهران

خدمت رسانی طلاب و روحانیان طرح هجرت به روستاهای اطراف تهران
حجت الاسلام احسان‌بخش به فعالیت جهادی طلاب و روحانیان طرح هجرت در روستاهای اطراف تهران اشاره کرد و گفت: مساجد روستاهای تهران به پایگاه مقابله با کرونا تبدیل شده‌اند.

حجت الاسلام محمدصادق احسان‌بخش مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دربار فعالیت جهادی طلاب و روحانیان در روستاهای اطراف تهران، گفت: در روستاها با توجه به اینکه اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل شده، روحانیان طرح هجرت که در روستا مستقر هستند از مسجد به عنوان پایگاهی برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین افراد نیازمند استفاده می‌کنند.

وی افزود: همه کارهایی که در سطح استان در حال انجام است در روستاها نیز با توجه به شرایط روستا دنبال می‌شود از جمله بحث پیگیری قرنطینه‌های خانگی و آگاهی بخشی به روستاییان و جلوگیری از ورود گردشگران و غیر بومی‌ها که با کمک اهالی روستا دنبال می‌شود.

مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از طلاب به صورت خودجوش و یا با واسطه حوزه‌های علمیه وارد میدان مقابله با کرونا شدند، ابراز کرد: در تهران که وسعت زیادی دارد افراد زیادی پای کار آمدند و همکاری بسیاری از آنها نیز به صورت خودجوش است به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از طلاب جهادگر در این عرصه ارائه کرد.

حجت الاسلام احسان‌بخش با اشاره به سختیها و مشکلات فراوانی که ویروس کرونا ایجاد کرده، عنوان داشت: در کنار همه سختیها و مشکلاتی که این ویروس از لحاظ اقتصادی، بهداشتی، صله رحم و دید و بازدیدها پدید آورده خیرات و منافعی نیز به همراه داشته که یکی از آنان همدلی و همبستگی مردم در کمک رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمانی است.

وی با استناد به آیات و روایات در باب سختیها و مشکلات، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) در هر سختی و مشکلی، حکمت و نعمتی وجود دارد، شاید یکی از حکمتهای این ویروس این باشد که ما به نقاط ضعف ساختاری، عملکردی، فرهنگی و معنوی خود پی ببریم.

مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم و با توجه به آغاز ماه شعبان که ماه استغفار و مناجات است فرصت خوبی است که به ضعف و ناتوانی خود بیاندیشیم و با استغاثه و استغفار به درگاه خدای منان و زیاد صدقه دادن از خداوند متعال دفع این بلای جهانی را تقاضا کنیم./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات