۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۴۷۷۶۷
آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

ضعف مدیریت داخلی در کنار تحریم‌ها عامل بروز مشکلات اقتصادی است

ضعف مدیریت داخلی در کنار تحریم‌ها عامل بروز مشکلات اقتصادی است
آیت‌الله شبستری اقتصاد مقاومتی را بهترین نسخه برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت: ضعف مدیریت داخلی در کنار تحریم‌های خارجی عامل بروز مشکلات اقتصادی است.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نمانیده مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت قوی شدن ایران در همه جهات اشاره کرد و گفت: این توصیه معظم‌له در تعالیم و مبانی اسلامی وجود دارد و قرآن کریم نیز به آن تاکید داشته است.

وی افزود: قرآن کریم در این خصوص می فرماید: و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه؛ در اینجا واژه قوه مفهوم عامی دارد و دستور الهی است که در تمام عرصه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و غیره قوی و قدرتمند شویم.

آیت‌الله مجتهدشبستری به قدرت نظامی کشور اشاره کرد و گفت: ملت ایران اقتدار خود را در عرصه نظامی تا حدودی به دست آورده و به نوعی توان نظامی ایران یک عامل بازدارنده در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی محسوب می شود تا قصد سلطه مجدد بر کشور را نداشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سطح بین المللی سربلند و سرافراز است؛ در عرصه علمی نیز پیشرفت‌های چشم گیری به دست آمده که باید این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد تا شاهد استقلال، مجد و عظمت روزافزون کشور باشیم.

نمانیده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد: یک بخش مشکلات اقتصادی کشور به توطئه‌ها و تحریم‌های خارجی مستکبران مربوط می شود و بخش دیگر مربوط به ضعف مدیریت‌های داخلی است.

وی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به نسخه اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب در این چند سال بارها به آن توصیه و تاکید داشتند؛ مشکلات اقتصادی با هوشیاری ملت در انتخاب مسؤولان کارآمد و متعهد برطرف می شود.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با مجلس جدید و دولت تازه نفس شاهد برطرف شدن مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور باشیم و کشور در تمام عرصه‌ها به قوت و اقتدار دست یابد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات