۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۴۷۹۱۰

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری عصر شعر مجازی «پدر معنوی شعر ولایی»، پویش نجوای جهانی «مرا دریاب» و انتشار نماهنگ‌های «صبح انتظار» و «آقای گل‌ها» از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت گرامی‌داشت یاد مرحوم محمود اکبرزاده خادم‌الرضا(ع)، عصر شعر مجازی «پدر معنوی شعر ولایی» از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

این محفل ادبی با مشارکت انجمن ادبی رضوی و با حضور مجازی شاعران و مداحان برجسته کشور هم‌زمان با هفتمین ‌روز درگذشت زنده‌یاد محمود اکبرزاده یزدی شاعر و مرثیه‌سرای اهل بیت(ع) مشهد، یکشنبه 24 فروردین 99 ساعت 18 از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir به‌صورت زنده برپا خواهد شد.

غلامرضا سازگار، علی انسانی، ولی الله کلامی زنجانی، محمد جواد غفورزاده«شفق»، علی خوشچهره، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، محمد کاظم کاظمی، هادی منوری و قاسم صرافان، از جمله مهمانان عصر شعر مجازی پدر معنوی شعر ولایی هستند.

همچنین سید محمدرضا یعقوبی‌آل به‌عنوان مجری در این عصر شعر مجازی حضور دارد و نوای احمد واعظی نیز در این محفل یادبود طنین‌انداز می‌شود.

نماهنگ‌های «صبح انتظار» و «آقای گل‌ها» توسط آوای رضوان منتشر شد

نماهنگ صبح انتظار با اجرای متفاوت و خاص گروه سرود آوای رضوان به کارگردانی رضا صحراگرد در مدت بیش از چهار دقیقه توسط مؤسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی به تازگی در مشهد تولید شده است که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز میلاد فرخنده منجی موعود عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در فضای مجازی منتشر شد. شعر این اثر را حجت بحرالعلوم سروده و ملودی آن را علی افسری تنظیم کرده است.

تصویرهایی از خیابان‌های خلوت مشهد به ویژه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دوران مقابله با بیماری کرونا، خدمت بی‌وقفه مدافعین سلامت در بیمارستان‌ها، حضور گروه سرود نوجوان آوای رضوان با رعایت فاصله اجتماعی و تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک در فضای سبز یکی از مجتمع‌های مسکونی و حضور پررنگ مردم در بالکن‌ها و پشت پنجره‌ها برای تماشای اجرای این گروه در این نماهنگ قابل رؤیت است.

نماهنگ آقای گل‌ها نیز با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی توسط گروه هنری نمآوا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر فتاحی در شبکه جهانی هد‌هد تهیه شده است که با هدف بزرگداشت سالروز میلاد پربرکت امام زمان(عج) در فضای مجازی منتشر شد.

پویش نجوای جهانی «مرا دریاب» در شب نیمه شعبان برگزار شد

حجت‌الاسلام عماد دخانی مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان آستان قدس رضوی اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) پویش نجوای جهانی «مرا دریاب» برای استغاثه به محضر صاحب‌الزمان(عج) برای رهایی جهان از ویروس کرونا برگزار شد.

وی از برگزاری پویش بین المللی «مرا دریاب» به هشت زبان فارسی، ترکی، اردو، اسپانیایی، فرانسه، انگلیسی، آذری و عربی با همکاری آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صدا و سیما خبر داد و با اشاره به اینکه این پویش از ابتدای همین هفته آغاز شده است، عنوان کرد: این پویش رأس ساعت 21 شب نیمه شعبان و در قالب نجوا و استغاثه مردم با امام زمان(عج) خواهد بود و از حرم مطهر رضوی و مسجد مقدس جمکران توسط شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

پاسخ شبهات دینی کرونا در کتاب «پرسش‌های دختر؛ پاسخ‌های پدر» منتشر شد

کتاب «پرسش‌های دختر؛ پاسخ‌های پدر» اثری با موضوع پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونایی است که توسط به‌نشر روانه بازار کتاب شده است.

این اثر به کوشش جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه تدوین شده که به سوالاتی از جمله اینکه در قبال ویروس کرونا چه باید کرد؟ آیا در تقابل علم و دین، دین شکست می‌خورد؟ چرایی تعطیلی اماکن مذهبی، نحوه برخورد منطقی متدینین با این مسئله، اهمیت مقدسات و شعائر دینی در روزگار کرونا، توکل بر پروردگار متعال، مناجات و توسل به ائمه معصومین(ع) و... پاسخ می‌دهد.

کتاب «پرسش های دختر؛ پاسخ های پدر» در 23 صفحه، قطع جیبی منتشر شده که نسخه پی دی اف آن از طریق شبکه‌های اجتماعی انتشارات به‌نشر و سایت‌های کتاب‌خوان به صورت رایگان قابل دسترسی و مطالعه است.

همچنین علاقهمندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت و اینستاگرام انتشارات به‌نشر به ‌نشانی www.behnashr.com  و @behtarinhaye_nashr مراجعه کرده و از طریق صفحه ثبت سفارش به نشانی @behnashr_sale سفارش خود را اعلام کنند.

تشکیل کلاس مجازی تدبر در قرآن کریم برای دانش‌آموزان در روزهای قرنطینه

دبیرستان دخترانه واحد۱۲ امام رضا(ع) با هدف آشنائی بیشتر دانش‌آموزان با معارف و مفاهیم قرآنی و هدفمند کردن اوقات دانش‌آموزان، کلاس مجازی تدبر در قرآن تشکیل داد.

این کلاس‌های مجازی در واقع نوعی کرسی آزاداندیشی است که دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری نکات و تفسیر آیات، با یکدیگر درباره شبهات و مسائل دینی تبادل نظر می‌کنند و مربی به آنها پاسخ می‌دهد.

بیان نکات اخلاقی، معرفی کتاب‌های ارزشی، تحلیل مباحث روز و بصیرت‌افزایی از محورهای دیگر این نشست مجازی هستند.

گفتنی است، در این کلاس مجازی علاوه بر تدبر و تفسیر در آیات قرآن کریم، فرازهایی از مناجات شعبانیه، دیدگاه‌ غربی‌ها نسبت به قرآن مجید و مباحث اخلاقی و معرفتی حجت‌الاسلام پناهیان نیز مطرح می‌شود.

فراخوان دوره آموزشی «برهان» اعلام شد

به همت دبیرخانه طرح «برترین آرزو» مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی فراخوان دومین دوره آموزش مقدماتی برهان با هدف تربیت اساتید عقاید اسلامی اعلام شد.

طبق این فراخوان، این دوره مقدماتی، مخصوص طلاب در سطح اتمام بدایه الحکمه یا افرادی که دارای مطالعات آزاد در این سطح هستند، برگزار می‌شود.

این دوره برای شرکت کنندگان در گردهمایی برترین آرزو به صورت رایگان خواهد بود و دوره ویژه دانشجویان نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت edu.javanan.org؛ مرکز آموزش‌های مجازی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مراجعه نمایند.

بهره‌مندی 450 نفر از آموزش مجازی «زندگی برمدار قرآن» در ایام نوروز

حجت الاسلام مهدی شجاع گفت: دوره‌ آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» که در طول سال به صورت فصلی و ماهیانه در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، در ایام نوروز که درهای حرم مطهر رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته بود، به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برای علاقه‌مندان برگزار شد.

وی افزود: در ایام نوروز 450 نفر از طریق پیام رسان ایتا و به آدرس«Eitaa.com/quranlive» در این دوره آموزشی شرکت کردند و در پایان نیز آزمون این دوره به صورت آنلاین و با حضور  حداکثری شرکت کنندگان برگزار شد.

رئیس اداره علوم قرآنی ابراز کرد: در طول برگزاری این دوره همه روزه بعد از برگزاری کلاس‌ها مسابقه‌ای با طرح سوالاتی از مطالب ارائه شده برگزار می‌شد که تعداد 70 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسامی برگزیدگان این مسابقه در کانال مربوطه اعلام شده است، ولی نحوه تقدیر از این برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها بعد از بازگشایی حرم مطهر اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع با اشاره به ادامه برگزاری این دوره آموزشی برای علاقه‌مندان اظهار کرد: دوره آموزشی زندگی بر مدار قرآن شامل کلاس‌هایی از جمله درس‌هایی از نهج‌البلاغه، خانواده قرآنی و تدبر در قرآن است که کلاس‌های درس‌هایی از نهج‌البلاغه روزهای یکشنبه با تدریس حجت‌الاسلام ابوذر حسینی، تدبر در قرآن روزهای دوشنبه با تدریس حجت‌الاسلام محمدرضا مهریزیان و خانواده قرآنی روزهای چهارشنبه با تدریس حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی برگزار می‌شود./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات