۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۱۰۶
امام‌جمعه قائن:

دست‌یابی به استقلال واقعی درگرو تقویت اقتصاد و جهش تولید است

دست‌یابی به استقلال واقعی درگرو تقویت اقتصاد و جهش تولید است
امام‌جمعه قائن گفت: اگر بخواهیم به استقلال برسیم باید پایه‌های اقتصادی کشور را محکم کنیم؛ زیرا ضعف اقتصاد در جامعه خودبه‌خود می‌تواند سبب ایجاد وابستگی به بیگانگان شود.

حجت‌الاسلام علی رحمانی، امام‌جمعه قائن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، در خصوص شعار سال «جهش تولید» اظهار داشت: مسئله اقتصاد در زندگی مردم تأثیر به سزایی دارد؛ اقتصاد رکن مهم و اساسی زندگی انسان و جامعه را تشکیل می‌دهد.

امام‌جمعه قاین در ادامه اضافه کرد: استکبار جهانی با توجه به اهمیت اقتصاد می‌خواهد معیشت مردم را با استفاده از تحریم‌ها به هم بریزد و به همین دلیل مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر بر روی موضوع اقتصاد تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به استقلال برسیم باید پایه‌های اقتصادی کشور را محکم کنیم، گفت: ضعیف بودن اقتصاد در یک جامعه خودبه‌خود می‌تواند سبب ایجاد وابستگی آن به بیگانگان شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با توجه به اینکه اکثر جوانان کشور تحصیل‌کرده و انقلابی هستند، افزود: ما امروز دانشمندان جوان بسیاری در کشور داریم که اگر بخواهیم در اقتصاد به استقلال برسیم باید از نیرو و انرژی و هوش جوانان استفاده کنیم.

امام‌جمعه قاین با بیان اینکه مجلس باید قوانین و زیرساخت‌هایی ایجاد کند که در راستای شعار سال «جهش تولید» باشد، ادامه داد: برخی اوقات مشاهده می‌کنیم که نیروی جوانی و دانش و روحیه طلبی وجود دارد اما یک ممانعت‌های قانونی بر سر راه جوانان برای رسیدن به استقلال اقتصادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید برنامه‌های خود را همسو با تحقق شعار سال «جهش تولید» قرار دهد بنابراین هم دولت و هم مجلس باید با کمک همدیگر سبب رسیدن کشور به جهش تولید شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه مجلس، دولت و مردم در جهت تحقق «جهش تولید» باید با یکدیگر همسو باشند، گفت: برای رسیدن به استقلال در بحث اقتصاد باید از نیرو، انرژی و هوش جوانان برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام رحمانی در پایان با توجه به اینکه مردم ایران حدود 40 سال تجربه سختی، تحریم و جنگ را دارند، افزود: اگر برای رسیدن به قله «جهش تولید» نیاز به یک سری اقدامات انقلابی باشد باید مردم همچون گذشته به میدان بیایند و اگر مردم و دولت و مجلس همسوی یکدیگر باشند قطعاً این قله فتح خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات