۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۴۸۱۴۹
کرونا از تهدید تا فرصت؛

همبستگی مردم در مبارزه با کرونا، نمایانگر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است

همبستگی مردم در مبارزه با کرونا، نمایانگر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است
مدیر حوزه علمیه زنجان با اشاره به غارت فروشگاه ها در اروپا و دزدی محموله‌های ماسک توسط دولت‌های غربی از یکدیگر، گفت: کرونا در ایران، سبب همبستگی و مهر بیشتر میان مردم شد.

حجت الاسلام جواد جعفری مدیر حوزه علمیه زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین فلسفه سختی ها در زندگی انسان ها، گفت: یکی از دلایل ابتلای انسان ها به مشکلات روشن شدن قدرت خداوند برای آنها و احساس نیاز نسبت به وجود پروردگار است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به درماندگی دنیای غرب در مواجهه با ویروس کرونا، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشورهایی که مروج سکولاریسم بودند و دین را یک مسئله فردی می دانستند، سبب شد تا مردم به دعا و معنویت روی بیاورند.

مدیر حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه باید تهدیدات ویروس کرونا تبدیل به فرصت شود، ابراز کرد: روی آوردن مردم به دعا و توسل، کمک کردن به یکدیگر و نذر قربانی برای دفع بلا از جمله زیبایی هایی است که بعد از شیوع ویروس کرونا در میان مردم کشور بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده است.

وی در مقایسه ملت ایران با مردم کشورهای اروپایی در نحوه مواجهه با ویروس کرونا، بیان داشت: مردم ایران در مواجهه با کرونا و کمک به همنوعان خود خوش درخشیدند و برتری خاصی نسبت به کشورهای دیگر داشتند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به غارت فروشگاه ها در اروپا و دزدی محموله‌های ماسک توسط دولت‌های غربی از یکدیگر، گفت: برخلاف کشورهای اروپایی مشکلات کرونا در کشور ما سبب همبستگی بیشتر و مهر و محبت میان مردم شد.

مدیر حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه روحیه تعاون و همکاری برای از بین بردن کرونا صحنه های زیبایی را در کشور آفریده است، گفت: تلاش گروه های جهادی، دانشجویان، طلاب و هیئات مذهبی برای ریشه کردن کرونا ستودنی است.

وی با اشاره به جهاد طلاب جوان حوزه علمیه زنجان در مبارزه با کرونا، عنوان کرد: طلاب خواهر و برادر زنجانی با نشاط فراوان، در عرصه های مختلف مانند تکفین و تدفین جان‌باختگان در حال خدمت به مردم هستند.

حجت الاسلام جعفری شیوع ویروس کرونا را موجب نمایش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست و افزود: جهاد و ایثار مردم در شرایط کرونایی برخاسته از اعتقادات دینی آن ها است.

مدیر حوزه علمیه زنجان با تقدیر از خدمات نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا، ابراز داشت: نحوه مقابله مردم ایران با ویروس کرونا تجربه ماندگاری است که باید ثبت و رسانه ای شود تا نسل‌های بعد به تاریخ کشور خود افتخار کنند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات