۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۴۸۴۷۴
جهاد مؤمنانه بسیجیان لارستان؛

بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان توزیع شد

بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان توزیع شد
بسیجیان شهر لار در یک برنامه‌ریزی هماهنگ و در راستای جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر معظم انقلاب در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، به یاری نیازمندان پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رزمایش «کمک مؤمنانه و همدلی» باهدف کمک‌رسانی به فقرا و آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا در لارستان در حال اجراست. محور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این رزمایش پایگاه‌های مقاومت خواهران و برادران در تمامی رده‌های مقاومت بسیج است.

رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی با دستور و تأکیدات مقام معظم رهبری باهدف کمک‌رسانی به فقرا و آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور به شکلی پرقدرت و منسجم در لارستان در حال اجراست و همه گروه‌های جهادی درحرکتی آتش به اختیار به دنبال ادای دَین خود هستند.

دریکی از این اقدامات که در سطحی گسترده در حال اجراست، جهادگران پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) شهر لار با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دنبال تسریع در روند یاری‌رسانی و جهت‌دهی هدفمند آن هستند.

رضا تکبیری فرمانده پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) شهر لار در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه تعداد 160 بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند به ارزش 17 میلیون تومان توزیع‌شده است، اظهار داشت: بیش از 300 بسته اقلام بهداشتی شامل شوینده دست، ژل ضدعفونی، لباس و وایتکس به ارزش 2 میلیون و 700 هزار تومان توزیع‌شده است.

وی همچنین به توزیع 300 بسته شیرینی و بسته فرهنگی در ایام جشن میلاد امام زمان(عج) بین اهالی محل استقرار پایگاه بسیج اشاره کرد و افزود: با مشارکت خیرین مشکل اجاره منزل 2 نیازمند محله به مبلغ یک

پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به تأمین هزینه مرمت و بهسازی سرویس بهداشتی یکی از نیازمندان به مبلغ 2 میلیون و 650 هزار تومان، تصریح کرد: با کمک جهادگران، علاوه بر مشارکت در جمع‌آوری گیاه «آلوئه ورا» جهت تولید ژل ضدعفونی، به میزان 700 هزار تومان در راستای تهیه این ماده جمع‌آوری شد.

تکبیری همچنین از توزیع 86 بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمندان در قالب طرح «رسم برادری» به ارزش 12 میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر آن، در قالب همین طرح 86 بسته گوشت گرم به ارزش 60 میلیون تومان توزیع‌شده است.

وی همچنین به توزیع 300 بسته شیرینی و بسته فرهنگی در ایام جشن میلاد امام زمان(عج) بین اهالی محل استقرار پایگاه بسیج اشاره کرد و افزود: با مشارکت خیرین مشکل اجاره منزل 2 نیازمند محله به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان حل شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان بابیان اینکه جامعه هدف در طرح ملی رزمایش مؤمنانه شامل سه گروه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارگران و صنوف شناسنامه‌دار بیکار شده هستند، اظهار داشت: افرادی که در قالب این گروه‌ها نباشند اما کسب‌وکارشان به دلیل ویروس کرونا مختل شده است نیز در اولویت کمک‌های ستاد در ماه مبارک رمضان قرار خواهند گرفت.

سرهنگ امیر جاهدی با تأکید بر نقش محوری مساجد، ائمه جماعات، هیئت‌امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی محله محور در این رزمایش تصریح کرد: وظیفه شناسایی افراد موردنظر و درنهایت توزیع کمک‌ها و بسته‌های معیشتی با حفظ شان و جایگاه افراد و خانواده‌های موردنظر بر دوش بسیجیان مخلص پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر لارستان است.

وی با اشاره به اینکه تمام کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و مردمی جمع‌آوری‌شده توسط ستاد ناحیه لارستان، مستقیماً به شبکه توزیع که پایگاه‌های مقاومت بسیج است، منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور یک حساب مستقل برای جمع‌آوری کمک‌ها به نام کمک‌های مردمی نزد بانک انصار به شماره 1-5555555-758-2524 و شماره کارت 9512-9687-8110-6273 در نظر گرفته‌شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان بابیان اینکه این شماره‌حساب و کارت به تائید امام‌جمعه، فرماندار ویژه لارستان و دیگر اعضای ستاد رسیده است، اضافه کرد: این شماره‌حساب به‌عنوان تنها شماره‌حساب رسمی و مورد تائید ستاد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیرین نیک‌اندیش و مردم نوع‌دوست در نظر گرفته‌شده است تا اقدامات در سایه یک وحدت رویه و انسجام و باکیفیت و کمیت مناسب انجام شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات