۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۴۸۴۸۰
آیت الله محمد یعقوبی:

با رعایت توصیه های بهداشتی، روزه ماه رمضان ساقط نمی شود

با رعایت توصیه های بهداشتی، روزه ماه رمضان ساقط نمی شود
یکی از مراجع تقلید شیعیان عراق فتوا داد که اگر رعایت توصیه های بهداشتی خطر ابتلا به ویروس کرونا را دفع کند، روزه ساقط نمی شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید شیعیان عراق در پاسخ به استفتای گروهی از مؤمنان درباره روزه داری در سایه شیوع کرونا، بیان داشت: روزه در ماه رمضان یکی از شعائر دینی است و ساقط شدن آن در شرایط کنونی بدون عذر شرعی موجه جایز نیست.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: با اینکه در ماه رمضان روزه داران ممکن است در طول روز نیاز به نوشیدن آب جهت دفع ابتلاء احتمالی به کرونا دارند، ولی اگر رعایت توصیه های بهداشتی مانند ماسک زدن و دوری از مکان های عمومی می تواند خطر ابتلاء به این ویروس را کاهش دهد، در این صورت روزه ساقط نخواهد شد.

این مرجع تقلید افزود: در صورتی که مشقت قابل توجه و خطری روزه داران را به واسطه شیوع کرونا تهدید کند، می توانند به مقدار لازم آب بنوشند و از دیگر مفطرها دوری کنند و پس از ماه مبارک رمضان و عادی شدن اوضاع آن روز را قضا کنند.

گفتنی است که «سیف بدر» سخنگوی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در جمع خبرنگاران در بغداد گفت که اقدام های پیشگیرانه فوریتی که عراق اتخاذ کرد مانع  انتشار گسترده آن شد اما هنوز زمان برای اعلام پایان بحران کرونا و عبور از مرحله خطر زود است.

«سیف بدر» افزود که ویروس کرونا در برخی مناطق عراق مهار شده و این موفقیت بزرگی به شمار می رود اما باید همچنان همگی به دستورهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس پایبند باشند تا امکان مهار کامل آن فراهم شود.

وی بیان کرد که ظرفیت های زیرساختی بهداشتی در زمان حاضر برای پذیرش بیماران در عراق کفایت می کنند.

بدر در عین حال نسبت به گسترش ویروس کرونا و فروپاشی نظام بهداشتی در عراق به دلیل افزایش تعداد بسیار زیاد بیماران هشدار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که تاکنون بهترین درمان برای این ویروس، پیشگیری و اهتمام جدی به نظافت فردی و دوری از تجمع های بشری است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
ان شاء الله کرونا به زودی نابود می شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کرونا ناتوانی تمدن غرب در مقابله با بحران ها را نشان داد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
ملت ایران در کرونا بلوغ اجتماعی و دینی خود را به منصه ظهور رساند
1
0