۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۴۸۶۵۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت دستگیری از محرومان و نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان

ضرورت دستگیری از محرومان و نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه تأکید کرد.
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه قرارگاه رزمایش مواسات همدلی و کمک مؤمنانه که در بابلسر برگزار شد با اشاره به رهنمود‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، گفت: خوشبختانه پس از رهنمود‌های مقام معظم رهبری شاهد یک عزم ملی برای حرکت در این مسیر هستیم.
 
وی با اشاره به این که تاکنون گام‌های مؤثری در اجرای طرح کمک مؤمنانه در شهر‌های استان به ویژه بابلسر انجام شده است، افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه مشارکت مردمی در جهت اجرای قوی این طرح بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که دستگیری از محرومان و کمک به هم نوع همواره جزء فرهنگ ملت مؤمن و دیندار ایران اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: این مردم در حوادث سخت با وحدت و همبستگی از مشکلات عبور کردند و حماسه آفریدند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد صحنه‌های زیبایی از وحدت و همبستگی عموم مردم در کمک رسانی و خدمت به نیازمندان بودیم، تصریح کرد: چنین صحنه‌های ارزشمندی تنها در ایران اسلامی دیده شده که ناشی از فرهنگ دینی این ملت است.
 
امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح کمک مؤمنانه در این ایام می‌تواند گره از مشکلات مردم باز کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، کمک‌های مردمی هم به صورت محله محوری و مسجد محوری تقسیم و به خانواده‌های نیازمند اهدا خواهد شد.
 
وی با بیان این که رزمایش مواسات با هدف رسیدگی و کمک به ضعفا و محرومان در کشور اجرایی خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح ارزشمند به خانواده های آن دسته از افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته اند نیز کمک خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) در استان و همچنین در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه جهادی جمعی از طلاب و روحانیان داوطلب کلیه اعمال و احکام شرعی نظیر غسل، کفن و اقامه نماز را با رعایت اصول بهداشتی بر روی این افراد انجام می‌دهند که با این اقدام ارزشمند حرمت این متوفیان حفظ می‌شود.
 
امام جمعه ساری در ادامه با تأکید براین که با وحدت و همبستگی در بخش‌های مختلف می‌توانیم این بیماری را شکست دهیم، خاطرنشان کرد: اقدامات مردمی و جهادی که این روز‌ها در ایران اسلامی مشاهده می‌کنیم در هیچ جای دنیا وجود ندارد و محصول فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات