۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۴۸۶۹۱
امام جمعه هشترود:

خیرین به کمک افراد آسیب دیده از کرونا بیایند

خیرین به کمک افراد آسیب دیده از کرونا بیایند
امام جمعه هشترود از خیرین و نیکوکاران خواست، به کمک افراد آسیب دیده از شیوع کرونا بیایند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی رحیمی در جلسه مبارزه با کرونا و جلسه هماهنگی کمک به افراد بی بضاعت، گفت: افرادی که با شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند باید مورد مهر و محبت خیرین قرار گیرند.

وی ادامه داد: شناسایی افراد باید توسط ادارات مربوطه انجام گیرد و به دستگاه‌های مرتبط معرفی گردد تا افراد بی بضاعت مورد شناسایی و ارزیابی قرار بگیرند.

حجت الاسلام رحیمی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از کمیته امداد امام، صنعت و معدن و تجارت، هلال احمر شد و عنوان کرد: هر کسی که به نوعی در این باره می‌خواهد کمکی به این افراد بکند در این کمیته عضو شوند و با کمک هم کارها را پیش ببرند.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها اذعان داشت: هر دستگاهی که هر چقدر مبلغ یا کمکی جمع کرده با کمک دیگر ارگان‌ها این مبالغ توزیع شود یعنی یکنواخت و همبستگی در این کار در اولویت باشد.

امام جمعه هشترود خاطر نشان کرد: مبلغی که تاکنون جمع شده نباید راکد بماند باید افراد شناسایی شده را اولویت بندی کرده و با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هرچه سریع‌تر هرچه لازم است خریداری و بسته بندی شده و سریعاً در اختیار افراد بی بضاعت قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از تمام خیرین و نیکوکاران ابراز داشت: مردم در این بحران واقعاً نیازمند هستند باید افرادی که نیاز شدید دارند در اولویت قرار گیرند چون این کار خداپسندانه و خیرخواهانه بوده و در کار خیر نیز حاجت هیچ استخاره نیست و باید هرچه سریع‌تر اقدامات اساسی صورت گیرد.

نیاز شدید کمیته امداد به کمک‌های خیرین

همچنین رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هشترود نیز در این جلسه گفت: ما همچنان چشم انتظار کمک‌های خیرین هستیم.

شهرام آسیابی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا مدت ۲ ماه است که این اداره نتوانسته است صندوق‌های صدقات را باز کند به همین جهت نیاز شدید به کمک خیرین داریم.

وی یادآور شد: در این برهه از زمان بیشترین ضرر را مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهند دید، به همین جهت خواستار هماهنگ سازی کمک‌های خیرین هستیم تا با شناسایی افراد بی بضاعت این کمک‌ها عادلانه بین این افراد تقسیم شود.

آسیابی در ادامه به وضعیت کارگران بیکار اشاره کرد و گفت: لیست این افراد نیز در کمیته امداد موجود است و اگر نیاز باشد به این قشر از جامعه نیز نگاه ویژه ای خواهیم داشت./1350/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
۲۰میلیارد دلار، ارز دولتی از کشور خارج شد، آنوقت برای وام ۵ میلیارد دلاری دستمان را به خارجی دراز میکنیم!

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا: در حالی که ۲۰ میلیارد دلار در جریان یک فساد بزرگ از کشور خارج شد و کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست، امروز برای ۵ میلیارد دلار دست‌مان را به سوی بانک جهانی و نهادهای بین‌المللی دراز کردیم.

از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی در نظر گرفته ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب وام یک میلیون تومانی به افراد داده می‌شود و ۷۵ هزار میلیارد تومان از آن قرار است به بنگاه‌های اقتصادی ارائه شود که این توزیع بسیار مشکوک است.

تجربه گذشته در موارد مشابه در توزیع تسهیلات و امکانات نشان می‌دهد که باید نگران نحوه توزیع باشیم و اینکه قرار است بر چه اساسی و چه ضابطه‌ای این یارانه بین افراد تقسیم شود و قطعا این نگرانی وجود دارد که ۷۵ هزار میلیارد تومان بین دوستان، رفقا و آشنایان آقایان توزیع می‌شود.
0
0