۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۶۴۸۸۱۲
نائب رییس شورای ملی هندوستان:

اعمال ماه مبارک رمضان را باماندن در خانه انجام دهید

اعمال ماه مبارک رمضان را باماندن در خانه انجام دهید
یکی از علماء اهل سنت هندوستان با توجه به شیوع کرونا در سراسر هندوستان از عموم مردم خواست که به قانون قرنطینه پایبند بوده و اعمال ماه مبارک رمضان را از خانه انجام دهید.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، انیس الرحمن قاسمی نائب رییس شورای ملی هندوستان، خواستار مراعات قوانین قرنطینه شد و به عموم مسلمانان هند توصیه کرد:  نماز جماعت، تراویح و دیگر اعمال عبادی اجتماعی ماه مبارک رمضان را باماندن در خانه انجام دهید.

وی با بیان این که روزه در ماه مبارک رمضان واجب و تلاوت کل قران کریم بصورت تراویح مستحب موکد است گفت: کسانی که حافظ کل قران کریم اند باماندن در خانه ختم قران کنند و کسانی که حافظ قران نیستند صوره فاتحه و دیگرسوره های کوچک قران را به اتمام برسانند.

مولانا قاسمی با اشاره به این که نماز تراویح همانند دیگر نماز جماعت ها با دو نفر هم می تواند انجام گیرد افزود: بهتر است در ایام مانده به ماه مبارک رمضان از ابتداء سوره فیل تا سوره والناس و سوره فاتحه را حفظ نمایید و در نماز تراویح تلاوت کنید چون این سوره های خلاصه قران کریم اند.

وی در آخر بیان داشت: تمام حفاظ، علما و روحانیون، دانشجویان دختر و پسر و مرد و زن سوره فاتحه و ده تا دیگر سوره های کوچک قران کریم را به همراه ترجمه و تفسیر حفظ نمایند و عموم مردم را برای این عمل نیک ترغیب دهند./988

 

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
امام علی علیه السلام:
هر گاه خداوند خيرى را براى بنده اى بخواهد، قناعت كردن را در دل او مى‌افكنَد و همسرش را شايسته مى‌گردانَد.
غرر الحكم : ج ۳ ص ۱۶۷ ح ۴۱۱۵
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
هدف تان از انتشار این خبر چی بود ؟
0
0