۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۴۸۹۱۶

آیت الله یعقوبی خواستار کمک به نیازمندان به نیت امام زمان شد

آیت الله یعقوبی خواستار کمک به نیازمندان به نیت امام زمان شد
یکی از علمای عراق خواستار کمک رسانی به نیازمندان به نیت امام مهدی (عج) در بحبوحه گسترش ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق در پیامی بیان داشت: بسیاری از مومنین خیرخواه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا درپی توزیع مواد غذایی و کمک های نقدی به خانواده های نیازمند و زیان دیده هستند.

وی افزود: این اقدام افراد خیر یک عمل انسانی بسیار بزرگ است که ان شاء الله خداوند متعال آن را بپذیرد همان طور که در سوره کهف ایه 30 فرموده است: «إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا» و در آیه 195 سوره بقره: «وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» و همچنین در آیه 56 سوره اعراف: «إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ».

این عالم عراقی تصریح کرد که افراد خیر و موسسات خیریه به اسم مرجعیت و در راستای لبیک به فراخوان مرجعیت برای کمک به نیازمندان در حال فعالیت هستند؛ اگر این اعمال در راستای تقرب الهی باشد و به نام مبارک امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) صورت گیرد، ثواب بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: از خداوند متعال مسالت داریم که ما را در راستای برآورده کنندگان حوائج امام زمان (علیه السلام) قرار دارد زیرا بدون شک، تلاش برای برآورده سازی حوائج مومنین و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) از مصادیق تلاش برای برآورده سازی حوائج آنان محسوب می شود، پس نسبت به اینکه اعمالتان به نیت ائمه اطهار (علیهم السلام) باشد، باید مراقبت و توجه بسیار کرد.

همچنین «ادهم اسماعیل» نماینده سازمان بهداشت جهانی امروز در گفت وگویی اقدام های عراق و تصمیم های ستاد بحران در مواجهه با کرونا را ستود و تاکید کرد که این کشور برنامه های شجاعانه ای در مقابله با ویروس اجرا کرده که بهتر و موثرتر از آمریکا و اروپا بوده است.

گفتنی است که عراق در کنار اجرای طرح های گوناگون از جمله تعطیلی فعالیت های اداری و آموزشی در حدود پنج هفته پیش با اعمال طرح ممنوعیت رفت و آمد سراسری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری کرد.

بر پایه تازه ترین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۱۴۸۲ مورد، فوت شدگان ۸۱ و بهبود یافته ها ۹۰۶ نفر اعلام شده است.

ارسال نظرات