۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۴۹۰۴۰

اختتامیه جشنواره خاتم مجازی برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره خاتم مجازی برگزار می‌شود
اختتامیه جشنواره خاتم روز 22 اردیبهشت و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، در پنجمین دوره جشنواره خاتم از میان ۴۹۵ اثر رسیده در این دوره، ۲۶۲اثر در بخش بزرگسال، ۲۱۵اثردر بخش کودک و نوجوان و ۱۸ اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه جشنواره رسید.

 از میان این آثار در مرحله اول داوری ۶۵ اثر در بخش بزرگسال، ۲۰  اثر در بخش کودک و نوجوان  و ۵ اثر در بخش بین‌الملل به مرحله نهایی راه یافتند. در بخش بزرگسال استان‌های تهران و قم به ترتیب با ۳۸  و ۲۶  اثر بیشترین عنوان ارسالی را داشته و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس،‌کرمان، یزد، اردبیل و قزوین حضور چشمگیری در این بخش از جشنواره داشته‌اند. 

دربخش کودک و نوجوان، استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان و همدان به ترتیب با ۴۵، ۲۰ و ۱۷ اثر بیشترین عنوان ارسالی را داشته و استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی،کرمان و تهران نیز حضور چشمگیری دراین بخش جشنواره داشته‌اند. در بخش بین‌الملل نیز بیشترین اثر از کشور امارات متحده عربی و کشورهای لبنان، عراق و سوریه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در این دوره ۷۰درصد نویسندگان‌ بخش بزرگسال و ۸۰ درصد نویسندگان بخش کودک و نوجوان برای نخستین بار در جشنواره شرکت کرده‌اند. همچنین ۶۰درصد آثار بخش کودک و نوجوان توسط افراد دارای سن ۹ تا ۱۶ سال نوشته اند. 

باتوجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، آیین اختتامیه جشنواره پنجم ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز معراج ‌پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم بدون حضور شرکت‌کنندگان‌ در جشنواره و سایر میهمانان در دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار می شود و مراسم مستقیما از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات