۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۴۹۰۷۷

تاکید نماینده ولی فقیه در اردبیل بر توسعه فضای سبز

تاکید نماینده ولی فقیه در  اردبیل بر توسعه فضای سبز
نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با شرایط نامناسب سرانه فضای سبز در استان اردبیل مواجه هستیم باید برای توسعه فضای سبز استان تلاش جدی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید حسن عاملی در بازدید از مرکز تولیدات گل و گیاه شهرداری اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر با شرایط نامناسب سرانه فضای سبز در استان اردبیل مواجه هستیم باید برای توسعه فضای سبز استان تلاش جدی شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان اردبیل افزود: استان اردبیل از لحاظ آب و هوایی در شرایط مطلوبی قرار دارد و جزو استان‌های کویری نیز نیست که می‌تواند با توجه جدی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به استانی سرسبز تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل کاشت درخت را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: با کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز استان علاوه‌بر زیبایی شهر می‌توان در راستای جذب گردشگر و تامین آرامش روحی شهروندان نیز گامی تاثیرگذار برداشت که بسیار با اهمیت است.

آیت الله عاملی چهره شهر اردبیل را نیازمند به زیبایی عنوان کرد و ادامه داد: از گذشته محورهای مواصلاتی سطح استان به طوری طراحی شده است که نیاز به تغییر و ایجاد زیبایی از لحاظ فضای سبز دارد باید مسئولان تدابیری اندیشه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن تقدیر از شهرداری اردبیل به جهت توجه به سرانه فضای سبز بیان کرد: شهرداری اردبیل در راستای افزایش سرانه فضای سبز توانسته است بالغ بر 100 هزار نهال و 150 هزار درختچه در سطح شهر بکارد که بسیار ارزشمند است.

بیش از یک ونیم بوته گل در سطح شهر کاشته می‌شود

حمید لطف اللهیان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه فضای سبز، شهرداری اردبیل اقدامات جدی و برنامه مدونی را در افزایش سرانه فضای سبزدر سال جاری در نظر گرفته است.

شهردار اردبیل افزود: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص توسعه فضای سبز تلاش می‌کنیم تا با افزایش یک متر مربعی برای هر نفر به سرانه ی مطلوب برسیم.

وی اظهار داشت: بودجه فضای سبز در سال 99 بیش از 50 میلیارد ریال است که امسال پیش بینی میکنیم با افزایش یک متر مربع برای هرنفر این سرانه را از 7.1 به 8.1 رسانده و به سرانه مطلوب نزدیک شویم .

لطف اللهیان با بیان اینکه در روز درختکاری و شرایط حاد کرونایی محدودیت‌هایی در کاشت درخت داشتیم افزود: از امروز سرعت نهال کاری و گلکاری ما افزایش یافته و پیش بینی می‌کنیم بیش ار یک و میلیون بوته گل‌های فصلی اعم از اطللسی، بنفشه تولید و در مقاطع مختلف سال در سطح شهر بکاریم.

وی گفت:هدف از تولید و کاشت گل‌های فصلی ارتقا نشاط اجتماعی و بهبود سیما منظر شهری است که تمامی گل های تولید شده در این مرکز با بذرهای درجه یک است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه زیباسازی شهری وظیفه شهرداری است گفت: خواهشمندیم همشهری ها نیز هم در نگهداری همکاری لازم را داشته باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات