۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۴۹۲۴۴

بسیجیانی که برای مقابله با کرونا تولید ماسک تا غربالگری را برعهده گرفتند

بسیجیانی که برای مقابله با کرونا تولید ماسک تا غربالگری را برعهده گرفتند
امروز مردم ایران در هر سنگری برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمدند تا با شکست این ویروس ناخوانده برگی دیگر از همدلی را در دفتر پرافتخار کشورمان ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضور مدافعان سلامت در خط مقدم برای مبارزه با ویروس کرونا نشان از تعهد این بزرگ‌مردان و زنان است که برای شکست این بیماری روز و شب نمی‌شناسند اما در این میان نیز گروه‌های مردمی و بسیجیان و نیروهای سپاه، ارتش و پلیس نیز پا به‌پای مدافعان سلامت برای مقابله با شیوع کرونا در حال فعالیت هستند.

در این گزارش گوشه‌ای از اقدامات نیروهای بسیجی استان سمنان را می‌خوانیم که با تلاشی سخت به کمک کادر بهداشت و درمان آمدند.

سرهنگ مرتضی عبداللهی فرمانده سپاه ناحیه سرخه به اقدامات انجام‌ شده از سوی مجموعه بسیج و سپاه ناحیه سرخه اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات و تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس منحوس با هدف پیشگیری از شیوع و همه‌گیری آن در سطح شهرستان سرخه آغاز شد.

وی افزود: ساماندهی نیروهای سپاهی، بسیجی و جهادگر شهرستان سرخه به‌منظور تهیه و تولید ماسک تا تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و ضدعفونی معابر پرتردد شهری از جمله اقدامات انجام‌ شده است.

فرمانده سپاه ناحیه سرخه عنوان کرد: 14 کارگاه تولید ماسک در سرخه برای تولید ماسک فعال‌ شده و تا کنون هشت هزار ماسک در این به همت 130 نیروی بسیجی و 10 نیروی پایور تولیدشده است.

عبداللهی از دیگر اقدامات انجام‌ شده در شهرستان سرخه برای مقابله با کرونا را اجرای طرح غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: این طرح به‌صورت 100 درصد در سرخه به همت و همکاری نیروهای بسیجی و مرکز بهداشت این شهرستان انجام‌ شده است.

سمیه ادهم فرمانده پایگاه بسیج آسیه سرخه نیز گفت: بانوان بسیجی پایگاه بسیج آسیه سرخه همچون دیگر بانوان بسیجی این شهرستان به‌صورت جهادی و داوطلبانه روزانه اقدام به دوخت 400 عدد ماسک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه بانوان بسیجی روزانه هشت ساعت مشغول کار هستند گفت: ماسک‌ها پس از دوخت ضدعفونی و سپس بسته‌بندی می‌شوند و در بسته‌بندی‌های ماسک دعای هفتم صحیفه سجادیه که رهبر معظم انقلاب خواندن آن را توصیه کرده‌اند قرار داده می‌شود.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران آسیه سرخه عنوان کرد: ماسک‌های تولیدشده به حوزه کوثر سرخه تحویل داده می‌شود تا به‌صورت رایگان بین مردم توزیع شود.

زهرا ادهم فرمانده پایگاه فاطمه زهرا(س) سرخه به همراه همسرش محمود جوادی فرمانده پایگاه علی بن ابی‌طالب(ع) سرخه نیز از دیگر جهادگرانی هستند که به‌صورت داوطلبانه به همت جمعی از بسیجیان خواهر و برادر این 2 پایگاه در کار خداپسندانه تولید ماسک مشارکت و فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: بانوان بسیجی این پایگاه 3 هزار و 500 بسته عیدانه ویژه روز نیمه شعبان تهیه کردند و این بسته‌های عیدانه به همت برادران بسیجی در روز نیمه شعبان میلاد با سعادت امام زمان (عج) در سطح شهر سرخه توزیع شد.

به همت بسیجیان پایگاه‌های بسیج فاطمه زهرا(س) علی بن ابی‌طالب(ع) سرخه روزانه با 12 نیروی بسیجی خواهر و برادر حدود 150 عدد ماسک تولید می‌شود.

جوادی فرمانده پایگاه بسیج علی بن ابی‌طالب(ع) سرخه گفت: در این پایگاه علاوه بر تولید ماسک؛ برادران بسیجی اقدام به تهیه و بسته‌بندی 31 بسته معیشتی به مبلغ 35 میلیون ریال کرده‌اند.

عبدالرسول پیوندی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سرخه نیز گفت: بسیجیان این پایگاه برای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا و کمک به مردم جهت تحقق یافتن «در خانه بمانیم» اقدامات مختلفی نظیر بسته‌بندی محلول ضدعفونی، توزیع محلول ضدعفونی آماده شده درب منازل و در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی و اعلام شماره تماس به عموم مردم برای دریافت محلول ضدعفونی دست و سطوح درب منزل انجام می‌دهند.

وی افزود: این محلول به‌صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار گرفته و در هر تماسی از طرف همشهریان با شماره‌های معرفی‌ شده، محلول در مدت کوتاهی درب منزل به همشهریان عزیز اهدا می‌شود.

در روزهای نخستی که کشورمان درگیر ویروس منحوس کرونا شد کمبود ماسک، محلول‌های ضدعفونی و برخی اقلام بهداشتی مشهود بود، اما در مدت کوتاهی گروه‌های جهادی، مردم نیروهای بسیجی و سپاهی و همچنین ارتش و نیروی انتظامی به میدان آمدند تا کمبود موجود در این زمینه‌ها را برطرف کنند و امروز همچنان این فعالیت‌ها تا پایان شکست ویروس کرونا ادامه دارد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات