۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۲۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان:

وقف به کمک حل مشکلات اقتصادی استان سمنان می‌آید

وقف به کمک حل مشکلات اقتصادی استان سمنان می‌آید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه در وقف ظرفیت لازم برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد گفت: ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی اظهار داشت: ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان با هدف هماهنگ‌سازی هر چه بیشتر شورای هماهنگی امور خیر راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌های استان سمنان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: ترویج سنت حسنه وقف از طریق ترویج امر خیر و خدمت به نیازمندان از مأموریت‌های مهم این سازمان است.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: خدمات‌رسانی هر چه بهتر به اقشار نیازمند و محروم جامعه با رویکرد توانمندسازی این اقشار مستلزم جلب و جذب مشارکت‌های مردمی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های خیریه است.

وی از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان را که تشکلی مردمی، غیرانتفاعی و غیردولتی است را کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و جرائم عمدی که دوران محکومیت خود را گذرانده‌اند ولی به دلیل ناتوانی و اعسار همچنان در زندان هستند عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: تلاش برای احیا و فعال‌سازی موقوفات و رقابت انتفاعی در حوزه‌های درمانی، سلامت، ایتام، بی‌سرپرستان، بد سرپرستان، معلولان سالمندان، پرورشگاه و آسایشگاه بر اساس این واقفان و خیران از دیگر اهداف مهم تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه است.

حجت‌الاسلام تدینی با تأکید بر ساماندهی و جمع‌بندی منابع مرتبط موقوفات استان، مشارکت‌های متولیان و‌ اصحاب وقف، نذورات و کمک‌های هیئت‌امنای بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین گفت: این‌ها همگی از جمله اهداف مهم تشکیل این ستاد است.

وی راه‌اندازی شوراهای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌ها را بازوان اجرایی سازمان، ستاد استان و ستاد هماهنگی امور خیریه استان‌ها در انجام برنامه‌های تبلیغی این سازمان در انجام امور خیر عنوان کرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات