۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۴۹۲۷۲
حجت الاسلام صالحی خبر داد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان جدید مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری

پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان جدید مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی (ره) ساری از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ساختمان جدید این مدرسه علمیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی (ره) ساری امروز در بازدید از ساختمان در حال ساخت این مدرسه علمیه گفت: ساختمان قدیمی این مدرسه علمیه بیش از ۲۰۰ سال قدمت داشت که به دلیل قدمت بالا و فضای نامناسب تخریب و تجدید بنا شد.
پیشرفت 90 درصدی مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری
وی با بیان این که این مدرسه علمیه مهد پرورش علما و بسیاری از شخصیت‌های بنام بوده است، افزود: علما و فرهیختگانی در این مدرسه علمیه تحصیل کردند که در ادوار مختلف تاریخ مایه افتخار جهان اسلام بودند.
 
حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که پس از فوت مرحوم آیت الله سید موسی صالحی (ره) فعالیت‌های علمی و آموزشی این مدرسه علمیه تعطیل نشد بلکه باید قدرت ادامه پیدا کرد، بیان داشت: علیرغم تخریب و تجدید بنای مجدد فضای آموزشی مدرسه، فعالیت‌های علمی و آموزشی این مرکز علمی در مکان دیگری برگزار شد.
پیشرفت 90 درصدی مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی (ره) ساری با بیان این که علیرغم همه مشکلات موجود عملیات اجرایی ساخت بنای جدید مدرسه با کمک خیران و مردم مؤمن و عالم دوست منطقه آغاز و تا به امروز ادامه پیداه کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مدرسه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با تأکید براین که بنای جدید مدرسه علمیه در شش طبقه مجزا و با مساحتی قریب به دو هزار متر مربع احداث شده است، بیان داشت: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا در سال تحصیلی جدید این مرکز مهم علمی افتتاح و به بهره برداری برسد.
پیشرفت 90 درصدی مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری
حجت الاسلام صالحی با بیان این که فضای جدید مدرسه دارای هفت مدرس، سلف سرویس، سالن کنفرانس، سایت، ساختمان اداری، کتابخانه و هفت هجره است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز علمی ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه را دارا است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی (ره) ساری با بیان این که یکی از امکانات ویژه این مدرسه داشتن کتابخانه و سالن مطالعه مجهز است، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود، ظرفیت این کتابخانه بیش از ده هزار جلد کتاب خواهد بود.
پیشرفت 90 درصدی مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری
وی با اشاره به این که در حال حاضر این مدرسه علمیه ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه در سطح یک را دارا است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با اخذ مجوز‌های لازم سطوح دو، سه و همچنین رشته‌های تخصصی را در این مدرسه علمیه راه اندازی کنیم.
 
حجت الاسلام صالحی ضمن ابراز رضایت از مراحل ساخت این بنای آموزشی بیان داشت: ان شاء الله بتوانیم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمان مقرر این فضای علمی را به بهره برداری برسانیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات