۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۹۳۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۹۸۳ تشکل دینی خراسان جنوبی در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند

۹۸۳ تشکل دینی خراسان جنوبی در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در اجرای پویش «به توان ما» تشکل‌های دینی به مقابله با کرونا فراخوانده شدند که اکنون ۹۸۳ تشکل استان در این عرصه جهاد فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت‌های فعالان حوزه دین استان در راستای مقابله با کرونا، اظهار کرد: از اواخر سال گذشته با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در کشور به وجود آمد و باعث شد تا هرکس در حد توان خود به میدان مقابله با این ویروس منحوس بیاید.

وی افزود: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی نیز با راه‌اندازی پویش ملی «به توان ما» با استفاده از نیروهای هیئت‌های مذهبی زمینه استفاده از ظرفیت تمامی تشکل‌ها و مجامع وابسته به سازمان را در جهت مشارکت در اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در سطح جامعه انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان خبر داد و مطرح کرد: در راستای اجرای پویش به توان ما، تشکل‌های دینی به جهاد در این حوزه فراخوانده شدند که در این خصوص ۹۸۳ تشکل فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام رضایی اعلام کرد: ۴۱ هزار و ۶۸۶ جهادگر حوزه دین ضمن پیوستن به پویش ملی «به توان ما» با حضور گسترده و هماهنگ با ستاد مبارزه با کرونای استان با ضدعفونی اماکن مذهبی و عمومی، گندزدایی معابر و محله‌های مختلف خصوصاً مناطق محروم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین اقشار کم‌درآمد در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی از توزیع ۱۴۳ هزار و ۸۵۰ عدد ماسک، ۵۱۷ هزار و ۷۱۰ عدد دستکش، ۳۹ هزار و ۱۸۰ لیتر مایع ضدعفونی، ۲۰ هزار و ۴۵ برگ بروشور توجیهی در بین مردم و خانواده‌های کم برخوردار در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از توزیع یک هزار بسته بهداشتی به همت تشکل‌های دینی به ارزش یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان خبر داد و افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان از برنامه‌های فعالان هیئت‌های مذهبی در استان است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا، ۱۵ موکب استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: فعالیت موکب‌ها در استان هر روز بیشتر شده و روند خدمت‌رسانی به مردم و کادر درمانی تا ریشه‌کن شدن کرونا ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مساجد استان باز هستند و با جمعیت کمتر نسبت به قبل و رعایت کامل مباحث بهداشتی و سلامت افراد فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ضدعفونی مساجد هر روز انجام و تعداد محدودی از مساجد هم به‌طور کامل تعطیل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و برنامه‌های مساجد و هیئات مذهبی در این خصوص، بیان داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه تجمعی در مساجد نداریم و فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان طبق روال کنونی است و هیئت‌های مذهبی نیز در مناسبت‌های مختلف ماه مبارک از ظرفیت فضای مجازی استفاده خواهند کرد./9314/د103/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات