۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۴۹۱۷۰
حجت الاسلام نصیرایی تاکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به جوانان فعال و خلاق خراسان جنوبی

لزوم توجه ویژه به جوانان فعال و خلاق خراسان جنوبی
نماینده منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: باید توجه ویژه ای به جوانان فعال و خلاق خراسان جنوبی، انرژی‌های نو و استفاده از انرژی خورشیدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار داشت: باید توجه ویژه ای به جوانان فعال و خلاق خراسان جنوبی، انرژی‌های نو و استفاده از انرژی خورشیدی، شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه ICT شود.

وی گفت: کویر دارای مردمانی سخت‌کوش، خونگرم، کم‌توقع و پرکاری هستند و در استان خراسان جنوبی جوانان فعال و خلاقی وجود دارند که اگر فکر و ایده آنها مورد حمایت قرار بگیرد می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

نماینده منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی که از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی داشتیم اجرای طرح‌های مطالعه نشده در مرکز استان به دلیل دوری از مرکز و ضعف ارتباط یکی از درخواست‌های جدی آنها بود که البته عمده کارهای شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه ICT است و در حوزه آب و کشاورزی نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: بحث انرژی‌های نو و استفاده از انرژی خورشیدی در منطقه طبس و فردوس پتانسیل بالقوه‌ای است که هنوز به آن پرداخته نشده و اگر از صنایع تولید برق حمایت شود بهبود در معیشت مردم اتفاق خواهد افتاد و دسترسی به کشورهای افغانستان و پاکستان و شرق آسیا از ویژگی‌های دیگر منطقه است که باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی این آمادگی را داریم که از فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور حمایت کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ایران نیز در این دیدار، رهبر معظم انقلاب را حامی جدی نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و گفت: کشور ما در موارد متعدد، تحریم را تجربه کرده‌ و حتی در تجهیزات ساده مانند ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده ما را تحریم کردند و به ما نفروختند و فرزندان و جوانان کشور نشان دادند که توان تولید تجهیزات پیچیده پزشکی در داخل کشور وجود دارد اما متاسفانه افرادی در بدنه حاکمیت دیده می‌شوند که منافع گره خورده‌ای با واردات دارند.

علی وحدت با اشاره به بحران کرونا در سراسر جهان افزود: این بحران امکان مقایسه بین کشورها را فراهم کرد و توانایی کشور ایران را در توانایی تولید و مدیریت بحران نشان داد.

وی تصریح کرد: تعداد 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که بالغ بر 300 هزار نفر در این حوزه از چهره‌های علمی و نخبگان فعال هستند اما تاخیر در اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باعث شد که صندوق از شرکت‌ها عقب بیفتد اما از حدود 2 سال قبل روند خوبی را تجربه کردیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات