۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۴۹۴۳۲
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

مهمترین عامل اقدام برای بیانیه گام دوم

مهمترین عامل اقدام برای بیانیه گام دوم
حجت الاسلام سیدسلیمانی گفت: در راستای تمدن سازی، باید رسانه را در اختیار داشته باشم و زمانی اهداف گام دوم را پیش می‌بریم که بر رسانه اشراف داشته باشیم.

حجت الاسلام سید مجتبی سید سلیمانی استاد دانشگاه و کارشناس دینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جوان مومن انقلابی باید هدف از این بیانیه را بفهمد. در حقیقت، هدف از این بیانیه تمدن‌سازی و مقدمه‌سازی برای جهانی شدن اسلام است. حضرت آقا می‌فرمایند که تمدن نوین اسلامی باید شکل بگیرد و مقدمه‌سازی آن هم طبق روایت یخرج ناس من المشرق و یوطّئون للمهدی سلطانه، به دست ما شکل خواهد گرفت.

وی افزود: وظیفه ما چیست تا بتوانیم درست عمل کنیم، در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به سه اصل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره کردند و اگر در خودسازی کوتاهی کنیم، قطعا در حوزه فعالیتی خود انسان‌هایی که فاقد تقوا هستند و درست خودسازی نکردند، بعید است که بتوانند پای شعارهای انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت حجت بایستند.

استاد و کارشناس دینی با اشاره به اهمیت رسانه برای تمدن‌سازی اظهار داشت: در راستای تمدن‌سازی، باید رسانه را در اختیار داشته باشیم تا در جنگ رسانه‌ای موفق بشویم، جامعه ما باید سواد رسانه داشته باشند و به رسانه مشرف باشند و یکی از واجبات این عصر سواد رسانه است که متاسفانه خیلی از افراد متدین، انقلابی و باسواد ما به صورت تخصصی رسانه را یاد نگرفتند و حتی باوری به یادگیری ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که همه چیز سواد نیست و معنویت نقش پیش برنده دارد، زندگی حضرت امام به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است و ما باید با شناخت علمای انقلابی و خواندن زندگی‌نامه عرفا و عمل به آن، در این عرصه موفق شویم. /882/ 302/

ارسال نظرات