۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در گفت و گو با رسا:

عملکرد ضعیف برخی مسؤولان فشارهای اقتصادی را دوچندان کرده است

عملکرد ضعیف برخی مسؤولان فشارهای اقتصادی را دوچندان کرده است
نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد نادرست و ضعیف برخی مسؤولان در زمینه اقتصاد گفت: عملکرد ضعیف برخی مسؤولان فشارهای اقتصادی بر مردم را دو چندان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به موفقیت ملت ایران در مدیریت بحران کرونا اظهار داشت: ملت ایران در تنگناها و آزمون های مختلف بسیار خوش درخشیده و به طور برجسته انجام وظیفه کرده اند.

وی با اشاره به استقامت مردم ایران در راه انقلاب اسلامی گفت: از پیروزی انقلاب گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و تهاجم فرهنگی و در هر زمینه اعم از تحریم و... ملت بزرگ ایران از انقلاب برنگشته است؛ آنچه که مردم از ابتدا تا کنون از خود نشان داده اند، استقامت و ایستادگی در راه انقلاب اسلامی، به خصوص در قضیه ویروس نکبت کرونا است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور همیشه در صحنه ملت ایران تصریح کرد: انصافاً باید به ملت بزرگ ایران از اینکه انجام وظیفه می کند و نسبت به مسؤولان مساعدت دارد و محدودیت ها را می پذیرد، بارک الله گفت و ما ملتی هستیم که در صحنه بوده، هستیم و در آینده نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به فرهنگ غربی ها افزود: برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی هستند که حتی جنازه ها را در خیابان رها کرده و از کمک های اولیه دریغ می کنند؛ ملت های اروپا و آمریکا با بی فرهنگی به غارت فروشگاه ها و اموال عمومی و شخصی می پردازند و مسؤولان آن ها به هر نحوی حتی از روی کشتی و در فرودگاه ها لوازم پزشکی را مصادره و یا به تعبیر دقیق تر دزدی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به درخشش ملت ایران در آزمون کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران با سرمایه و وقت خود در پشت صحنه حمایت می کنند و در مساجد، مراکز عبادی و حسینیه ها و امام زاده ها وارد میدان شده اند و به بیماران و عوامل درمانی کمک می کنند، از حوزه علمیه و دانشگاه ها گرفته تا بازار و اصناف همگی آماده اند و در صحنه حضور دارند و حق است که رهبر معظم انقلاب بفرمایند ملت در آزمون ‌کرونا خوش درخشید و این ها از زیبایی های زندگی ملت ایران است.  

وی به همبستگی مردم ایران برای شکست کرونا اشاره کرد و با بیان این که یکی از صحنه هایی که ملت ایران استقامت کرده، اقتصاد است، تصریح کرد: عاملی به نام تحریم داشته و داریم و حقاً در اقتصاد مردم اثر داشته و آمریکا در این قضیه بر مردم فشار وارد کرده است اما استقلال کشور هزینه بر می دارد و تحریم از ناحیه دشمن انجام گرفته و مردم سختی در معیشت را لمس می کنند.

وی با بیان این که عملکرد برخی از مسؤولان فشار اقتصاد را دوچندان کرده است، افزود: عامل دوم در ضعیف شدن اقتصاد، عملکرد ضعیف برخی از مسؤولان بود چرا که ورود درستی به مسائل اقتصادی ندارند و به خوبی نتوانسته اند پیچیدگی های اقتصادی را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که عامل سوم، برخی از نفوذی ها هستند که شاید مصمم باشند تا فشار آورده شود و ایران تسلیم زورگویان دنیا شوند، اظهار داشت: عامل دیگر، ویروس کرونا بوده که مربوط به تمام دنیا است؛ در شیوع ویروس کرونا، انصافاً و حقاً فشار زیادی بر ملت وارد شد و به خصوص، کاسبان و فروشنده ها که در ایام نوروز فروش خوبی داشتند اما امسال به دلیل تقارن ایام نوروز با این فتنه ویروسی تمام این کاسب ها تقریبا تعطیل شد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص لزوم حفظ عزت نفس مردم گفت: مسؤولان تکرار نکنند که فلان مبلغ را می دهیم چرا که تکرار برخی از سخنان دردی را دوا نمی کند و باید به این مردم و کسب و کارهای تعطیل شده احترام بگذارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دولت می تواند تدبیر کرده و به مردم رسیدگی کند، تصریح کرد: هر چند که تهیه برخی از بودجه ها سخت است اما در ایران بزرگ، این گونه بودجه ها را از راه صحیح می توان جمع کرد.

وی با تأکید بر ضرورت کمک مؤمنانه افزود: از ملت تقاضا دارم که به داد هم نوع و همسایه و دوست و ملت خود برسند و با اقتدا به امام حسن(ع) انفاق جانانه ای به مردم اطراف و محل و شهر خود داشته باشیم./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
وفات #حضرت_خدیجه تسلیت!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
معتقدم که کرونا توانست عدالت را در جهان هستی برقرار کند و من آن را تأدیب‌کننده انسان و در عین حال نجات‌دهنده و معلم بشریت می‌دانم، زیرا پیام آزمایش آسمانی، عشق و خیر است، چرا که ظاهر آن نقمت و بدبختی و باطن آن نعمت است
0
0