۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۴۹۶۰۱
امام‌جمعه ایلام:

با فراگیر شدن پرداخت زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود

با فراگیر شدن پرداخت زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: با فراگیرتر شدن موضوع پرداخت زکات می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و عمرانی را برطرف و به‌نوعی فقر را نیز از جامعه ریشه‌کن کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست ستاد زکات استان ایلام که با حضور استاندار ایلام، اعضای شورای زکات استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان ایلام برگزار شد بیان کرد: به لحاظ میزان بالای تأثیرگذاری پرداخت زکات، این ستاد به‌صورت ویژه مأموریت دارد که سازوکارهای لازم را برای ترویج و توسعه هر چه بیشتر فریضه زکات در این استان فراهم کند.

وی افزود: در روایات اسلامی به موضوع پرداخت زکات فراتر از توصیه‌ها پرداخته‌شده و درواقع اجرای آن حکمی دستوری داشته بنابراین لازم است متولیان حکومتی درزمینهٔ دریافت زکات قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده را اجرایی کنند.

رئیس ستاد زکات استان ایلام با اشاره به اینکه پرداخت کامل زکات بازخورد اجتماعی بسیار تأثیرگذاری درزمینهٔ های فقرزدایی دارد گفت: زکات ازلحاظ بعد فردی و دینی نیز همواره در کنار نماز قرارگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: ازآنجایی‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی و عمرانی با پرداخت زکات برطرف می‌شود و باید تلاش کرد این فریضه بیشتر از گذشته در بین مردم موردتوجه قرار گیرد که در این زمینه ائمه جمعه، روحانیون، صداوسیما و رسانه نای نقش بسیار مهمی درزمینهٔ ترویج و توسعه زکات دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به عمل کردن به فرایض دینی و شرعی اقبال عمومی دارند تصریح کرد: خوشبختانه قشر کشاورز هم به‌عنوان پرداخت‌کنندگان زکات زمینه و آمادگی لازم برای پرداخت زکات رادارند و هرساله بیشترین قشری که اقدام به پرداخت زکات می‌کنند همین کشاورزان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه همه سازوکارهای قانونی برای ترویج و جمع‌آوری زکات باید فراهم شود گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته افرادی خارج از استان ایلام در برخی از مناطق جنوبی این استان اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کردند با همکاری دستگاه‌های امنیتی خوشبختانه این مشکل برطرف شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات