۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۴۸۰۴۸
امام جمعه بوشهر:

در بحران کرونا یک دهم جمعیت استان بوشهر دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند

در بحران کرونا یک دهم جمعیت استان بوشهر دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند
امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسریع در رسیدگی به معیشت خانوارهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: در بحران ویروس کرونا، یک‌دهم جمعیت استان دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع اعضای قرارگاه استانی رزمایش مواسات استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانه و اظهار امیدواری برای شکست ویروس کرونا در جهان اظهار داشت: از تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با ویروس کرونا به ویژه جامعه پزشکی، پرستاری و خدمتگزاران در بیمارستان‌ها قدردانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با قدردانی از ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تمام تلاش اعضای ستاد استانی کرونا در راستای خدمت به مردم، رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به ویژه کسانیکه از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ویروس کرونا سبب آسیب‌های جسمی و اقتصادی شده است گفت: این ویروس آسیب‌هایی در حوزه سلامت، زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و معیشتی بر جامعه وارد کرده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر شناسایی آسیب‌های معیشتی و اقتصادی خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های بروز بیماری کرونا، ایجاد مشکلات اقتصادی و تولیدی است که چالش‌های مختلفی در حرکت‌های اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در بروز بحران ویروس کرونا برخی افراد روز مزد و فاقد بیمه بیکاری دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند افزود: در این بحران برخی خانوارها و افراد به سبب متوقف شدن فعالیت مشاغلی آنها، فاقد درآمد شدند که باید رسیدگی به این افراد در اولویت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بیماری کرونا در استان بوشهر مدیریت شده و یکی از استان‌های موفق در این عرصه معرفی شده است.

امام جمعه بوشهر خدمات دست اندرکاران مبارزه با کرونا را ستود و افزود: در استان بوشهر حماسه‌ای بی‌بدیل در درمان بیماران، رسیدگی به افراد نیازمند و ضدعفونی شهرها و روستاها خلق شد که خدمات همگان جای قدردانی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه این روزهای سخت و بحرانی به پایان می‌رسد تصریح کرد: بیماری جسمی، اقتصادی از تبعات ویروس کرونا است که بخشی از جمعیت استان بوشهر در حوزه معیشت و اقتصاد دچار بحران و خسارت شدند.

وی با تاکید بر تسریع در رسیدگی به معیشت خانوارهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: در بحران ویروس کرونا که یک‌دهم جمعیت استان بوشهر به تعداد حدود 120 هزار نفر دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند باید این افراد مورد پوشش حمایتی قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه از هفته آینده ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود خاطر نشان کرد:ستاد حمایت از آسیب دیدگان معیشتی از کرونا باید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات اقتصادی افراد نیازمند به ویژه در ماه مبارک ر مضان کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عزم ملی برای کمک رسانی به افراد آسیب دیده ایجاد شده است افزود: در این راستا قرارگاه بقیه‌الله اعظم(عج) و رزمایش مواسات برای کمک به افراد کم بضاعت در استان بوشهر تشکیل شده است که باید کمک رسانی با سرعت بر اساس ساماندهی قرارگاه انجام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر جهادی عمل کردم در رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم آسیب دیده گفت: ایجاد سامانه جامع آماری آسیب دیدگان، طراحی برای مدیریت جذب منابع استانی و ملی و طراحی سامانه توزیع کارآمد و مناسب در این راستا باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر برای کل کشور در عرصه ثروت و تولید درآمد نقش مهمی دارد تاکید کرد: باید بخشی از منابع اعتباری استان بوشهر در رسیدگی به معیشت مردم از ظرفیت‌های استانی که در درآمد ملی نقش دارد تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به زکات جمع آوری شده پرداخت و بیان کرد: زکات جمع آوری شده در استان بوشهر تماما برای فقرزدایی و رفع فقر در استان تخصیص می‌یابد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات