۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۴۹۶۱۶
حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

رمضان، ماه مغفرت، رحمت و برکت است

رمضان، ماه مغفرت، رحمت و برکت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمضان، ماه مغفرت، رحمت و برکت است، گفت: ماه رمضان از قدر و منزلت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع مجازی غدیرخم گفت: ماه رمضان از قدر و منزلت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با شناخت قدر و منزلت ماه مبارک رمضان می توان بهترین بهره و استفاده را از این ایام برد؛ انسان اگر نسبت به ماه رمضان معرفت و شناخت داشته باشد می تواند از فیوضات آن بهره ببرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه معرفت و شناخت نسبت به ماه مبارک رمضان باید قبل از فرا رسیدن آن کسب شود، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) به شناخت عظمت ماه مبارک رمضان بسیار توصیه دارند و این بهترین دلیل برای شناخت این ماه عظیم الشان است.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام رضا(ع)، گفت: حضرت فرمودند: در عظمت رمضان همین بس که این ماه، ماه خداوند است؛ همه روزها ایام الله است اما تنها ماهی که به خداوند نسبت داده شده ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، اظهار داشت: نخستین ارمغان ماه مبارک رمضان برکت است در این ماه عمر، مال و هستی انسان با برکت می شود؛ رحمت، هدیه دیگر خداوند در ماه مبارک رمضان است که به بشریت عنایت می شود و این بالاترین نعمت الهی به انسان است؛ خداوند در ماه مبارک رمضان انسان ها را مورد مغفرت قرار می دهد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان این مهم که خداوند برای انسان کافی است، ادامه داد: خداوند در این ماه عظیم انسان ها را به مهمانی خود دعوت کرده برای همین روزها، شب ها، ساعات و لحظات آن از بهترین زمان ها به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر می خواهد عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان را درک کند ابتدا باید نسبت به بزرگی و عظمت خداوند شناخت داشته باشد چرا که رمضان ماه خداوند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند مهمانداری ضیافت ماه مبارک رمضان است در این ماه کرامت و لطف خاص الهی شامل بندگان می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات