۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۴۹۶۵۲

۳۲۸۶ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد

۳۲۸۶ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد
سرپرست کمیته امداد استان مرکزی از ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۲۸۶ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، عدالت بهرامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه سال گذشته اتفاقات متعددی رخ داده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روند عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) تاثیر گذاشته اظهار داشت: سال 98 با فضاسازی مناسب اصحاب رسانه مبلغ 96 میلیارد و 443 میلیون و 106 هزار ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان کمک شد، 27 سرفصل خدمتی در بارگاه الکترونیکی وجود دارد و مردم می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند و این امر سبب افزایش سرعت رسیدگی می‌شود و خانواده‌های غیر مددجو می‌توانند از طریق شماره تماس 096877 درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وی افزود: هرگونه خدمت‌رسانی از سوی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با حفظ کرامت افراد و پروتکل‌های بهداشتی با مراجعه به درب منزل‌های آنها انجام شده و به صورت مداوم پیام‌های بهداشتی برای این افراد ارسال می‌شود، 11 هزار و 737 خانوار از گروه‌های پرخطر شناسایی شده و یک میلیارد ریال جمع آوری شده و برای تهیه اقلام بهداشتی به حساب‌های آنها واریز شده است.

مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده‌هاست

سرپرست کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: افرادی که از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام‌هایی دریافت کردند مبلغ اقساط وام از آنها کسر نشده، بیش از 59 هزار ماسک، 153 هزار و 120 عدد گان و 16 هزار و 870 لیتر مواد ضدعفونی توسط 44 کارگاه فعال حوزه اشتغال و 16 اداره شهرستان دارای مراکز نیکوکاری تولید شده و بین جامعه هدف توزیع شده است.

بهرامی عنوان کرد: 48 هزار و 4446 خانوار از سوی کمیته امداداستان مرکزی خدمت‌رسانی می‌شود و تعداد 44 هزار و 525 نفر از آنها چندخدمتی و مابقی آنها تک‌خدمتی هستند، منابع کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از اعتبارات تکمیلی دولت، درآمدهای مردمی، تبرکات مقام معظم رهبری و بخش دیگری از آن از درآمدهای مجتمع اقتصادی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده‌هاست که به دو بخش فرهنگی و ایجاد اشتغال تقسیم می‌شود، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پالایش می‌شوند و در صورت مستعد بودن به اشتغال تمامی هزینه‌های آن افراد پرداخت می‌شود و خدمت‌رسانی از سوی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

ایجاد 3 هزار و 286 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی ابراز کرد: سال گذشته 3 هزار و 286 فرصت شغلی با اعتبار یک هزار و 179 میلیارد و 966 میلیون ریال ایجاد شده و به صورت مستمر بر نحوه عملکرد آنها رسیدگی می‌شود و 586 نفر به صورت تعامل با کارفرمایان در کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت شدند و امسال در حوزه فرهنگی 4 هزار و 425 فرصت شغلی با اعتبار یک هزار 496 میلیارد و 944 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

بهرامی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری منقعد شده و طرح‌های این نهاد به سمت طرح‌های فناورانه درحال حرکت است.

سرپرست کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی گفت: سال گذشته 3 هزار و 17 واحد مسکونی با اعتبار 173 میلیارد و 183 میلیون ریال ساخته شد و 2 هزار و 300 واحد مسکونی تعمیر شد و امسال یک هزار واحد منزل مسکونی احداث می‌شود و تا به امروز برای 480 واحد منزل مسکونی توسط راه و شهرسازی زمین تهیه شده است و از خیران نوع دوست استان خواستار کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی به 13 هزار و 395 نفر با اعتبار 10 میلیارد و 480 میلیون و 5 هزار ریال خدمت‌رسانی انجام شد که آمار قابل قبولی در حوزه‌های اقدامات فرهنگی در کمیته امداد در استان بوده است.

بهرامی عنوان کرد: سال گذشته از مشارکت‌های مردمی 81 میلیارد و 672 میلیون ریال جمع‌آوری و بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد، امسال پیش‌بینی آزادسازی 190 نفر از زندانیان غیرعمد شده و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم فلسطین در دستور کار قرار گرفته و صندوق‌های جداگانه برای جمع‌آوری این کمک‌ها تهیه شده است./1350/د102/ب1

ارسال نظرات