۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۴۹۷۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

راهبری اجتماعی مهمترین رسالت امروز جامعه روحانیت است

راهبری اجتماعی مهمترین رسالت امروز جامعه روحانیت است
حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه تا ملت پای کار نیاید، مشکلات حل نمی‌شود، گفت: راهبری اجتماعی مهمترین رسالت امروز جامعه روحانیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عصر پنجشنبه در نخستین نشست مدیران ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی این استان، با اشاره به توصیه‌های امام رضا (ع) به اباصلت برای روز‌های آخر ماه شعبان، بر ضرورت بهره مندی هر چه بیشتر از فرصت‌های باقیمانده این ماه نورانی تأکید کرد و گفت: دعا کردن، انجام استغفار، تلاوت قرآن، ادای امانت و زدودن کینه از دل مهمترین توصیه‌های امام رضا (ع) به اباصلت است که باید مورد توجه جدی همگان برای این روز‌های آخر ماه شعبان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سوره هود، تفکر و تدبر در آیات این سوره نورانی را برای شرایط امروز جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: سوره هود هم در مورد مباحث اعتقادی است و هم یک قاعده کلی برای نجات جوامع از بلا‌ها را بیان می‌کند که اگر مورد توجه قرار گیرد، به خوبی می‌توانیم شرایط کرونایی را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در سوره هود تنها راه نجات اقوام از بلایا با حرکت در مسیر ایمان همراه، ولی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: به یقین آن چیزی که سبب نجات اقوام مختلف از بلا‌ها می‌شود فارغ از رعایت همه مسائل مادی عالم، ایمان و باور قلبی به خداوند متعال و التزام عملی به آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تنها راه نجات و خروج از گرفتاری ها، رضایت، ولی الهی است، ابراز کرد: اتفاقی که در گام نخست مواجه با کرونا افتاد به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ملت ایران خوش درخشیدند؛ به یقین رضایت لسانی و قلبی رهبری در این مرحله راه نجات ما بود که به خوبی از آن گذر کردیم.

وی با اشاره به اینکه تا ملت پای کار نیاید، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: باید با همدلی و برنامه ریزی بکوشیم در ادامه کار نیز لبخند رضایت بر لبان نائب امام زمان (عج) بنشیند که در این بین همه مسؤول هستند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه با اشاره به نقش روحانیون مستقر در پیشبرد اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شیوه ورود به مسائل دینی، هیأت‌ها و مساجد باید با برنامه ریزی خاصی پیش رود تا اثرگذاری مطلوب را داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در سال ۹۹ باید جبهه‌ای کار کنیم نه اداری، تصریح کرد: نقشه راه امسال اداره کل تبلیغات اسلامی استان در قالب یک طرح جامع به نام زیست بوم فرهنگی و تبلیغی استان دیده شده است که همه مدیران مؤظفند طبق این نقشه راه حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به شکل گیری قرارگاه مرکزی رزمایش همدلی و مواسات مؤمنانه در استان ابراز کرد: قرارگاه مرکز تصمیم گیری است نه عملیات؛ سازمان تبلیغات اسلامی استان یکی از مقر‌های این قرارگاه خواهد بود و در این راستا با همه توان وارد میدان عمل می‌شود.

حجت الاسلام طاهری، راهبری اجتماعی را مهمترین رسالت امروز جامعه روحانیت بیان کرد و گفت: هر طلبه‌ای که در منطقه‌ای در حال خدمت است باید مرکز فرماندهی فکر فرهنگی شود و این یک اصل است که باید مورد توجه جدی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید سازمان تبلیغات اسلامی استان در بحث رزمایش مواسات مؤمنانه یک قرارگاه باشد برای ساماندهی مجموعه‌های خود، افزود: در رزمایش مواسات مؤمنانه ۹ شبکه زیر مجموعه سازمان تبلیغات ایفای نقش خواهند کرد و هر کدام مقری برای پیشبرد امور خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه کمک‌های جمع آوری شده در رزمایش مواسات مؤمنانه با اولویت جامعه مخاطب همان شبکه توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بحث رزمایش مواسات مؤمنانه شبکه تبلیغ، قرارگاه فرهنگی بانوان، شبکه همکاران، کانون مداحان، جمعیت بانوان فرهیخته، مراکز قرآنی، مدارس صدرا، هیأت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی این سازمان ایفای نقش خواهند کرد.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه بنای ما بر تعطیلی مساجد نبوده و نیست، اظهار کرد: البته دعوت به اجتماع هم در چنین شرایطی نخواهیم داشت؛ هدف ما این است همه خدمات اجتماعی از پایگاه مسجد و با محوریت روحانی مسجد صورت گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات