۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۴۹۷۵۰
حجت الاسلام والمسلمین قائمی:

مبلغان از فرصت تفکر، مطالعه و تبلیغ در فضای مجازی در ماه رمضان غافل نشوند

مبلغان از فرصت تفکر، مطالعه و تبلیغ در فضای مجازی در ماه رمضان غافل نشوند
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تعطیلی اعزام مبلغ در ماه رمضان به معنای عدم تکلیف نیست، گفت: مبلغان از فرصت تفکر، مطالعه و تبلیغ در فضای مجازی در ماه رمضان غافل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قائمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پایان پذیرفتن ماه شعبان و آغاز ماه شریف رمضان  اظهار داشت: در روایات داریم در روزها و ساعات و لحظات پایانی ماه شعبان زیاد استغفار کنید، تا بتوانید با آمادگی کامل وارد ماه میهمانی خدا بشوید.  

وی عنوان کرد: هر انسانی وقتی می خواهد به خانه آشنا یا دوست خود برود لباس های مرتب می پوشد و آلودگی ها و زشتی ها را از خود می زداید، بنابراین چطور می توانیم بدون اصلاح روح و جان خود و بدون پیرایش نفس از پلشتی ها وارد میهمانی شویم که میزبان آن شخص خداوند متعال است؟

این نویسنده و پژوهشگر کتب حوزوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به فضائل و جایگاه ماه رمضان در بین ایام سال خاطرنشان ساخت: کارهای خداپسندانه در این ماه از جمله تلاوت قرآن و دعا و مناجات و به ویژه دستگیری از نیازمندان از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است و صدقه ماه رمضان چندین برابر ماه های دیگر ثواب دارد.

وی بیان داشت: متأسفانه ماه رمضان امسال همراه شده با مشکلات و گرفتاری هایی که دامن امت اسلامی بلکه کل جهان را گرفته و ما از حضور در محافل مذهبی و تجمعات دینی تا حدودی محروم هستیم، اما به عقیده من فرصت قرنطینه و در خانه ماندن ما در ماه مبارک رمضان بیشتر از هر زمانی می‌تواند در ارتباط ما با خدا مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت «رحم الله امرأً علم من این و فی این و الی این» تصریح کرد:امیرالمؤمنین(ع) در این روایت می فرمایند: «خدا رحمت كند آن كسي را كه بداند از كجا آمده، براي چه آمده و به كجا مي‌رود» بنابراین به نظر من فرصت در خانه ماندن بهترین زمان تفکر بیشتر است همچنانکه برای استغاثه و دعا و مناجات نیز مناسب است.

وی در ادامه با بیان این که تبلیغ و رساندن پیام دین با شیوع بیماری کرونا نباید تعطیل شود، گفت: عزیزان مبلغ که امسال نمی‌توانند در بین مردم حضور پیدا کنند از طریق فضای مجازی می‌توانند سخن حق و پیام خدا و اهل بیت(ع) را منتقل کنند و مردم متدین نیز در ماه رمضان بیش از گذشته با کانال های مذهبی و معنوی معتبر ارتباط بگیرند و خود را محروم از بهره گیری از مطالب ناب مبلغان نکنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت:در زیارت جامعه کبیره خطاب به ائمه اطهار(ع) می خوانیم «کلامکم نور و امرکم رشد» یعنی سخن و فرمان اهل بیت(ع) همگی موجب نورانیت و رشد و کمال انسان می‌شود، بنابراین مبلغان و کسانی که توانایی دارند به هر صورتی که می‌توانند در این ماه سخن و حرف اهل بیت(ع) را به گوش مردم برسانند، البته به شرط آن که خودشان عمل کرده باشند.

وی در پایان کسب معرفت و مطالعه بیشتر را برای مبلغان در ماه رمضان ضروری دانست و یادآور شد: حالا که فرصت بیشتری برای طلاب و فضلای حوزه در ماه رمضان فراهم شده می‌توانند از این فرصت برای کسب علم و مطالب بیشتر استفاده کنند، همچنانکه از مرحوم شیخ مفید و مرحوم شیخ صدوق نقل شده که بهترین اعمال در شب های قدر مذاکره علم است./1330/ج

ارسال نظرات