۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۴۹۸۰۵
امام جمعه بوشهر:

خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان عبادت است

خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان عبادت است
امام جمعه بوشهر گفت: خدمت به مردم در شرایطی که ویروس کرونا جهان را فرا گرفته عین عبادت محسوب می‌شود و در مواقعی بالاتر از عبادت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان حضور در مراکز دینی، مذهبی و برپایی کلاس‌ها، برنامه‌ها و محفل‌های قرآنی است که مسلمانان به این ویژگی‌ها توجه و علاقه خاصی در این ماه پربرکت و با عظمت دارند.

ماه مبارک رمضان از فردا در حالی آغاز می‌شود که در جلوگیری از تجمعات در مراکز دینی، مذهبی و محفل‌های مختلف قرآنی برای مقابله با ویروس کرونا تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این ماه با عظمت را ماه خداوند متعال دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خیر، برکت و رحمت الهی است.

فعالیت‌های خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان سبب نزول رحمت و محبت الهی می‌شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه هر کار خیری در ماه مبارک رمضان ثوابی مضاعف دارد گفت: فعالیت‌های خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان سبب نزول رحمت و محبت الهی می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به عبادت‌های خالصانه و خدمت رسانی به مردم افزود: خدمت به مردم در شرایطی که ویروس کرونا جهان را فرا گرفته عین عبادت محسوب می‌شود و در مواقعی بالاتر از عبادت است.

برگزاری رزمایش مواسات همدلی در رسیدگی به افراد نیازمند

وی، با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات همدلی در رسیدگی به افراد نیازمند بیان کرد: اکنون تمام مصلاهای نماز جمعه استان بوشهر مملو از کالاها و اجناس برای توزیع بین مردم نیازمند است که همکاری مردم متدین استان در این عرصه ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در رسیدگی به نیازمندان خاطر نشان کرد: همکاری مردم استان بوشهر برای رسیدگی به نیازمندان در مشارکت در رزمایش مواسات همدلی ستودنی است و به مردم استان بوشهر می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که در صحنه‌های گوناگون همکاری و مشارکت دارند.

60 هزار بسته و سبد غذایی بین افراد نیازمند استان بوشهر توزیع شد

آیت‌الله صفایی بوشهری به آمار آسیب دیدگان اقتصادی و معیشتی استان بوشهر ناشی از کرونا پرداخت بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود 120 هزار نفر در جریان ویروس کرونا دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند که تاکنون 60 هزار بسته و سبد غذایی بین این افراد توزیع شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان 35 هزار سبد غذایی بین افراد نیازمند آسیب دیده معیشتی از کرونا توزیع می‌شود گفت: در این راستا کارت هدیده‌هایی به این افراد عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سفره افطاری مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان به خانه‌های نیازمندان برده می‌شود تصریح کرد: ارائه خدمات اقتصادی در عرصه مالیاتی از دیگر موارد است که به افراد آسیب دیده معیشتی مورد توجه است که در این خصوص از وزارت امور دارایی و اقتصادی و اداره کل مالیاتی استان بوشهر در خواست شده تا جایی که امکان دارد مالیات واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا بخشیده و مهلت داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مهلت بانک‌ها به پرداخت سررسید وام‌های واحدهای آسیب دیده صنفی، تولیدی و صنعتی افزود: بخشیده شدن اجاره بهای مغازه‌ها به ویژه مربوط به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در مدت 2 ماه گذشته از دیگر تاکیدات است.

امام جمعه بوشهر تهیه غذا برای نیازمندان با همکاری و مشارکت خیران و نیکوکاران را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و تاکید کرد: در این راستا آشپزخانه‌هایی مردمی در تمامی نقاط استان بوشهر ایجاد شده و در شهر بوشهر در 3 نقطه این مهم عملیاتی شده است تا خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش قرار دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان در 3 مرحله انجام می‌شود گفت: توزیع سبدهای معیشتی در رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه در سه مرحله شامل یک مرحله در ابتدای ماه مبارک، مرحله دوم در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و مرحله پایانی قبل از عید سعید فطر انجام می‌شود.

تخصیص اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان برای کمک رسانی به ملوانان استان بوشهر

وی با قدردانی از بنیاد مستضعفان در توجه به ملوانان بوشهری افزود: در مذاکره‌ای که با رئیس بنیاد مستضعفان شد اعتبارات خوبی برای استان بوشهر به ویژه در رابطه با ملوانان و کسانیکه از فعالیت در لنج‌ها بازمانده‌اند تخصیص یافت که قرار است استانداری بوشهر با هماهنگی تعاونی لنج داران مبلغ تخصیصی بنیاد مستضعفان را به ملوانان نیازمندان و فقرا پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه، بسیج و دیگر نهادها تصریح کرد: در راستای رسیدگی به مردم نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا، همه نهادها، نیروهای مسلح، بانیان مساجد، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های مردمی و کادر پزشکی و پرستاران نقش مهمی در مدیریت ویروس کرونا ایفا کردند که از خدمات آنان قدردانی می‌شود.

اجرای برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان در استان بوشهر به صورت مجازی

در راستای جلوگیری از تجمعات و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، در ماه مبارک رمضان از تجمعات در محافل و مکان‌های مختلف جلوگیری می‌شود و برنامه‌ها از طریق فضای مجازی به مسلمانان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تدوین برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا فعالیت‌های قرآنی در قالب آموزش، مقابله‌خوانی، محفل انسی با قرآن و مسابقات قرآنی از طریق شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی از ایجاد پویش «هر خانه یک مرکز دینی» خبر داد و بیان کرد: پویش «هر خانه یک مرکز دینی» به سبب جلوگیری از تجمعات در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان در استان بوشهر اجرا می‌شود و در این راستا امسال گردهمایی‌ها و برنامه‌های ماه رمضان در مراکز و مکان‌های دینی و مذهبی برگزار نمی‌شود.

وی پویش‌های متعدد قرآنی با موضوعات مختلف و با همراهی تشکل‌ها، سازمان‌ها قرآنی مردمی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: طرح «قرآن زنده است» یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که در آن مبلغان با تطبیق آیات الهی بر شرایط حال جامعه بر بستر اشاعه اسلام ناب به تعمیق باورهای معنوی مردم می‌پردازند و در این مسیر از فضای مجازی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام سروستانی «چالش تمدن غرب» و تبیین ضعف کشورهای غربی و مکتب مادی‌گرا در مواجهه با کرونا را از دیگر محورهای تبلیغی در ماه رمضان دانست و افزود: ترویج معنویت در جامعه و تولید محتوای فاخر فرهنگی از طریق فضای مجازی از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ماه رمضان است.

راه‌اندازی استودیوی مجازی ویژه ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی استودیوی مجازی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هدف تولید محتوای فاخر فرهنگی و مذهبی برای ارائه در شبکه‌های اجتماعی استودیوی مجازی ویژه ماه مبارک رمضان در این مجموعه راه‌اندازی شده است.

وی، با بیان اینکه در این استودیو با بهره‌گیری از مبلغان و روحانیون صاحب سبک و توانمند عرصه تبلیغ، محتواهایی در زمینه ترویج فرهنگ دینی و فضائل ماه مبارک رمضان تولید می‌شود گفت: ضبط برنامه‌‌هایی همچون شرح دعای ابوحمزه ثمالی، تفسیر ادعیه روزانه ماه مبارک و بیان دیدگاه‌های قرآنی در موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و تهیه کلیپ‌هایی کوتاه با قابلیت ارائه در فضای مجازی از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال از طریق این استودیو است.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 600 مبلغ و مبلغه فعالیت‌های تبلیغی دارند رزمایش مواسات را از اولویت برنامه‌های تبلیغاتی در این ماه عنوان کرد و افزود: قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و در اختیار گذاشتن به نیازمندان و محرومان ایجاد شده است.

برنامه‌های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر هم با اشاره به برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این راستا برنامه‌های مهمی در رادیو، تلویزیون و خبر طراحی شده که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

سیدحسین ناظر خاطرنشان کرد:در ماه مبارک رمضان به موازات برنامه‌های سیمای استانی در بخش رادیو نیز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که نسبت به سال گذشته از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است.

وی، ماه مبارک رمضان را ماه میهمانی خدا دانست و از پخش برنامه ماه باران از سیمای مرکز بوشهر خبر داد و افزود: ویژه برنامه افطار ماه باران هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 90 دقیقه از سیمای بوشهر پخش می‌شود.

ناظر با بیان اینکه نکته‌های قرآنی، گفت‌وگوی صمیمانه با حضرت باریتعالی و مهمان برنامه از بخش‌های برنامه یاد شده تلویزیونی است تصریح کرد: برنامه تلویزیونی اهل سحر با آیتم‌های دعای سحر، دعای مجیر، دعای ابوحمزه ثمالی، گزارش، توصیه‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان، احکام و دیگر آیتم‌ها بر روی آنتن سیمای مرکز بوشهر می‌رود.

وی از پخش ترتیل خوانی قرآن کریم از سیمای مرکز بوشهر خبر داد و بیان کرد: ترتیل‌خوانی از دیگر برنامه‌های رمضانی تلویزیون سیمای مرکز بوشهر است که از دو محل امامزاده محمد باقر(ع) و حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به صورت زنده در آستانه اذان مغرب هر روز در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به ویژه برنامه افطار تحت عنوان بوی بهشت افزود: این برنامه رادیویی هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 90 دقیقه از رادیو بوشهر پخش می‌شود.

ناظر، تغذیه، معرفی قاریان، قند و گلاب، معرفی غذاهای محلی، ادعیه و مناجات، صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، گزارش روزه اولی‌ها و آزادی زندانیان از دیگر بخش‌های برنامه صدا و سیما دانست.

وی با اشاره به تهیه برنامه سبوی سحر در رادیو مرکز بوشهر خاطر نشان کرد: این برنامه با آیتم‌های حرفی با امام زمان(عج) ، شرح دعای مجیر، شرح دعای جوشن و دیگر آیتم‌ها از رادیو بوشهر پخش می‌شود.

تلاوت قرآن در ماه رمضان

بهترین اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده، از اجر و ثواب ویژه‌‏اى برخوردار است.

پیامبر اکرم (ص) در این رابطه تاکید کرده است: اگر کسى در ماه رمضان یک آیه از قرآن کریم را تلاوت کند، ثوابش مثل کسى است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است.

صدقه دادن، رسیدگی به مستمدان، انفاق، دستگیری از نیازمندان، کمک به محرومان، توجه به ایتام و درماندگان و مستضعفان، محبت و کشیدن دست نوازش بر سر فرزندان ایتام از دیگر اعمال مهم در ماه مبارک رمضان است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات