۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۴۹۸۳۷
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

آیت الله امینی تا آخر عمر در صراط مستقیم انقلاب و امام و رهبری پایدار ماند

آیت الله امینی تا آخر عمر در صراط مستقیم انقلاب و امام و رهبری پایدار ماند
عضو هیأت رییسه خبرگان گفت آیت الله امینی در صراط مستقیم انقلاب، همگان را به سلوک وفادارانه به ولایت فقیه و انقلاب دعوت می کرد و بر مسیر امام و رهبری تا آخر پایدار ماند.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و دوستداران آن مرحوم تسلیت گفت و برای خانواده و بازماندگان ایشان آرزوی صبر کرد.

وی با اشاره به سوابق علمی و انقلابی آیت الله امینی افزود: آیت الله امینی از پیشگامان نهضت امام راحل و یاران ایشان بود که عمر مبارک خود را چه قبل و چه بعد از انقلاب در مبارزه و ترویج معارف اهل بیت(ع) صرف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: کتاب های درسی آیت الله امینی در دوران طاغوت در دوره های ابتدایی و راهنمایی، زلال معارف اسلام را برای نوجوانان آن زمان که انقلابیون آینده شدند تبیین و ترویج کرد.

وی آیت الله امینی را از بزرگان حوزه علمیه قم و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره)، مرحوم آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی دانست و ادامه داد: مرحوم علامه طباطبایی در اواخر عمر، جلسات خود را در منزل آیت الله امینی برگزار می کرد.

آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله امینی از ارکان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود، ابراز داشت: ایشان قبل از انقلاب در روند تأسیس جامعه مدرسین تأثیر بسزایی داشتند و بعد از انقلاب جامعه مدرسین را سامان دادند و پیوسته در سالهای بعد از انقلاب در سنگر جامعه مدرسین، هیأت رییسه خبرگان، مدیریت دبیرخانه خبرگان، امامت جمعه موقت قم و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یار امام راحل و رهبر معظم انقلاب در صراط مستقیم انقلاب، حوزویان را به سلوک اخلاقی، مؤمنانه و وفادارانه به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دعوت می کرد و بر مسیر امام و رهبری تا آخر پایدار ماند.

وی با اشاره به آثار ارزشمند مرحوم آیت الله امینی عنوان کرد: ایشان کتاب های ارزشمند زیادی نوشتند و در کنفرانس های فراوانی شرکت کردند و خدمات علمی زیادی داشتند؛ آیت الله امینی یکی از استوانه های نظام مقدس اسلامی در کنار مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم شهید بهشتی و بزرگان انقلاب بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ارتحال آیت الله امینی را ضایعه ای برای حوزه دانست و خاطرنشان کرد: البته ایشان 95 سال عمر با برکت را با علم، تقوا، زهد، پارسایی و ساده زیستی و هوشمندی و دلسوزی برای اسلام، انقلاب، ایران و امت اسلام گذراند و از پرچمداران تقریب مذاهب اسلامی بود.

وی با اشاره به مواضع با بصیرت آیت الله امینی در فتنه ها و سختی ها اضافه کرد: آیت الله امینی در فتنه ها و سختی ها با حضور در صحنه، پشتیبان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند و در اتفاقاتی که رخ می داد حتی از موضع نصیحت و ارشاد ورود می کرد و افراد را به مسیر ولایت و انقلاب فرا می خواند.

آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله امینی با صبر، تحمل، تقوا و با روح بلند از برخی از بی مهری ها و حاشیه سازی ها و اخیرا تندروی درباره شخص خودشان می گذشت، گفت: ایشان همواره به مصالح عالیه اسلام، انقلاب و ایران توجه ویژه داشت.

وی افزود: بنده از مریدان و علاقه مندان مرحوم آیت الله امینی بودم، ایشان جزء شخصیت هایی هستند که برای ما الگو بودند به ویژه بنده در نوجوانی با کتاب های ایشان آشنا بودم و مطالعه می کردم، بعد از انقلاب نیز در راستای فعالیت هیأت بازنگری قانون اساسی، بنده در سال 68 مجموعه پیشنهادهای قانون اساسی را به آیت الله امینی ارائه دادم و ایشان با سعه صدر بالایی از این پیشنهادات استقبال کردند و اکثریت آن تصویب شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور آیت الله امینی در جمع رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بنده در دوران دفاع مقدس آیت الله امینی را در جبهه زیارت کردم و ایشان از رزمندگان اسلام بازدید و سرکشی می کردند و به رزمندگان روحیه می دادند.

وی ادامه داد: در دوره های سوم، چهارم و پنجم خبرگان که توفیق خدمت داشتیم و داریم از بزرگواری، روح بلند، سعه صدر، درایت و اخلاق والای آیت الله امینی بهره های زیادی بردیم، ان شاءالله که روح بلند ایشان با امام و شهدا محشور شود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
ما ملت ایران ، امنیت و پیشرفت را مدیون این عزیزانی هستیم که ولایتمدارانه، منویات و رهنمودهای هوشمندانه رهبری را بی چون و چرا و با اعتقاد راسخ اجرا میکنند .
1
0