۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۴۹۸۴۱
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

آیت‌الله امینی از عرصه تالیف و تدریس تا مبارزه و سیاست‌ورزی کنشگری فعال بود

آیت‌الله امینی از عرصه تالیف و تدریس تا مبارزه و سیاست‌ورزی کنشگری فعال بود
مدیر جامعه‌الزهرا در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله امینی از وی به عنوان فقیهی زاهد، سیاستمداری مصلح و مولفی پرکار و زمان‌شناس یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله امینی از وی به عنوان فقیهی زاهد، سیاستمداری مصلح و مولفی پرکار و زمان‌شناس یاد کرد.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون

امام علی علیه السلام: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه (بحارالانوار ج۲ ص ۴۳).

ارتحال عالم جليل‌القدر و فقيه وارسته، حضرت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی یار وفادار حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب موجب تأثر شد.

آن عالم انقلابی و فقیه مردمی در دوران زندگی خود با فهم صائب و درک شایسته از نیاز زمانه و وظیفه الهی در صحنه‌های مختلفِ انجام وظیفه، از تالیف و تدریس تا خطابه و وعظ و میدان مبارزه و جهاد و سیاست‌ورزی و مسئولیت‌پذیری به نحو شایسته‌ای حاضر و فعال بود و یادگارهای ماندگاری از خویش برجای نهاد. اکنون حوزه مقدسه علمیه قم فیلسوفی دانشمند و فقیهی زاهد و سیاستمداری مصلح و مولفی پرکار و زمان‌شناس را از دست داد.

مصیبت فقدان آن عالم پرهیزکار را به حوزه‌های علمیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید بیت‌ شریف، بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از قادر متعال برای ایشان علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان مسئلت دارم.

سید محمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

عباس قاسم پور
ارسال نظرات