۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۰۰۶۱

۸۸۰۰ بسته معیشتی در رزمایش «کمک مومنانه» بین نیازمندان گیلانی توزیع می‌شود

۸۸۰۰ بسته معیشتی در رزمایش «کمک مومنانه» بین نیازمندان گیلانی توزیع می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برگزاری رزمایش «همت جوانانه کمک مومنانه»، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ بسته کمک معیشتی در قالب این رزمایش بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مریم بخشی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: جوانان استان گیلان در این روزها که بسیاری از هموطنان ما نیاز به کمک و همیاری داشتند به‌خوبی در عرصه مقابله با کرونا حاضر شدند و همچون گذشته شایستگی خود را در این حوزه نشان دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به فعالیت گسترده 82 سمن در این ایام گفت: اکثر سمن‌ها اقدامات شایسته‌ای در حوزه تولید، توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی، پک تغذیه و پیگیری امور کادر درمان انجام دادند و سازمان‌های مردم‌نهاد در این ایام 210 هزار بسته بهداشتی، تجهیزات بیمارستانی و همچنین 500 بسته معیشتی بین‌ نیازمندان توزیع کردند.

بخشی با بیان اینکه بخش عظیمی از اقدامات در حوزه کمک مومنانه در قالب رزمایش مواسات توسط سازمان‌های مردم‌نهاد استان انجام شده است افزود: در طول این مدت، هیئت‌های ورزشی و بسیج جوانان و ورزشکاران خدمات گوناگونی در قالب رزمایش‌های مختلف برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام دادند طوری‌که گیلان یکی از استان‌های پیشگام در این حوزه بود.

وی از توزیع هزار و 200 بسته کمک معیشتی در قالب رزمایش "همت جوانانه کمک مومنانه" توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان خبر داد و بیان کرد: سهمیه گیلان در توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی در قالب رزمایش "همت جوانانه کمک مومنانه" 8 هزار و 800 بسته است که اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای توزیع بسته‌های باقی‌مانده نیازمند کمک سایر دستگاه‌های اجرایی است.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش اعظمی از کمک‌های حمایتی این نهاد به خانواده‌هایی که جوان دارند اختصاص یافته است اظهار داشت: با شناسایی خیران و جذب منابع بیشتر می‌توانیم کمک‌های بیشتری به این خانواده‌ها ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای تحت عنوان همت جوانانه و کمک مومنانه با کمک اداره‌کل وررش و جوانان تشکیل شود و از ظرفیت جوانان برای توزیع بسته‌های معیشتی و حضور در درب منازل کسانی‌که کمیته توزیع مشخص کرده است بهره‌مند شویم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت تاثیرگذار جوانان در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: بهزیستی استان نیز در این مدت براساس وظیفه ذاتی خود خدمات مختلفی به کودکان کار که دچار فقر فرهنگی هستند و بر سر چهارراه‌ها حضور دارند ارائه داده است.

حسین نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا 150 کودک کار و خیابان‌شناسایی شدند که بسیاری از آنان مشکل مسکن دارند و به آنان آموزش‌های لازم داده شد و همچنین بسته‌های بهداشتی بین آنان توزیع شد و سلامت‌شان نیز مورد پایش قرار گرفت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات