۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۵۰۰۶۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مدیران پاک‌دست و عالم نقش مؤثری در توسعه‌ نظام اسلامی دارند

مدیران پاک‌دست و عالم نقش مؤثری در توسعه‌ نظام اسلامی دارند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: مدیران چشم‌پاک، دست‌پاک، فاضل و عالم که دانش مدیریت اجتماعی و سیاسی دارند در توسعه نظام اسلامی مؤثر هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال توفیق خدمت به نظام اسلامی و مردم را به همه مسئولان عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تقدیر از زحمات چندین‌ساله رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بیان داشت: ایجاد وفاق و فضای آرام در دانشگاه و دست‌پاک بودن و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی عده‌ای از توصیه‌های ما به رئیس سابق این دانشگاه بود و این ودایع را به سرپرست جدید این دانشگاه می‌سپاریم.

وی توجه به معنویت و اخلاق را در دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بنیانگذار دانشگاه آزاد امام(ره) بودند و مقام معظم رهبری نیز روی آن نظارت دارند و کسانی در رأس آن هستند که سوز نظام و کشور را دارند و امیدوارم مسئله معنویت و اخلاق به‌عنوان محور اصلی پژوهش و دانش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه باید به بخش‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه شود خاطرنشان کرد: این دانشگاه در این عرصه خوش درخشیده اما توقعات از آن بیشتر است و باید در بخش پژوهش کارهای عمیق و گسترده‌تری شود و میان مسئولان در واحدهای مختلف دانشگاهی وفاق وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر فعال‌سازی مدیرسازی در دانشگاه‌ها گفت: اگرچه رشته‌های مدیریت در دانشگاه‌ها داریم اما مدیرسازی نمی‌کنیم و امیدوارم در آینده بتوانیم مدیرانی برای همه امور و در همه حوزه‌ها داشته باشیم زیرا برخی اوقات مدیرانی روی کار می‌آیند که دانش و تجربه مدیریتی ندارند و نتایج غیرسودمند آن را در جامعه می‌بینیم.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان افزود: مدیران باید چشم‌پاک، دست‌پاک، فاضل، عالم و دانش مدیریت اجتماعی و سیاسی داشته باشند و اگر این ویژگی‌ها در مدیری وجود داشته باشد می‌توان به فرآیند توسعه‌سازی نظام اسلامی امیدوار بود زیرا اگر مدیری بخواهد تنها جایگاهی کسب کند جامعه دچار انحرافات زیادی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اواخر دهه 60 در گیلان کلاس‌های دانشگاه آزاد در اماکن استیجاری بود و مدرسان آن نیز از دانشجویان مقطع دکتری و فوق‌لیسانس بودند اما امروزه یکی از قطب‌های آموزشی استان است که در بسط دانش مؤثر و در زمینه‌های مختلف سرآمد هستند.

محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر موفقیت در بحث آموزش و پژوهش در حوزه‌های فرهنگی نیز اثرگذار بوده است تصریح کرد: این دانشگاه در زمینه دینی و انقلابی خوب عمل کرده و مدیران این دانشگاه همراهی لازم با نظام را داشتند و از زحمات رئیس پیشین آن قدردانی می‌کنم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از زحمات رئیس پیشین این دانشگاه خاطرنشان کرد: مردم باید تحقق منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد باشند تا به‌سمت آن گرایش پیدا کنند و این به‌معنی آن است که اسلامی بودن بر آزاد بودن این دانشگاه ارجحیت داشته باشد.

محمد دوستار با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نماد نهاد انقلابی خوداتکا است عنوان داشت: درآمد این دانشگاه مبتنی بر پژوهش‌ است و نه‌تنها بار سنگینی از دوش دولت برداشته بلکه در تحقق درآمد آن نیز کمک کرده است و امیدوارم با درایت مسئولان و رهنمودهای بزرگان چالش‌های فعلی آن برطرف شود.

وی خوداتکایی را یکی از ابعاد مهم دانشگاه‌ آزاد اسلامی دانست و بیان کرد: باید به‌دنبال متنوع‌سازی منابع درآمدی این دانشگاه باشیم و گرایش به پژوهش را سرلوحه امور خود قرار داده و با تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه وضعیت فعلی را ارتقا دهیم و پایان‌نامه‌ها را نیز به این سمت هدایت کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات