۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۵۰۱۰۹
عالم اهل سنت مصر:

«صدقه‌دادن» بهترین و برترین عمل در ماه مبارک رمضان است

«صدقه‌دادن» بهترین و برترین عمل در ماه مبارک رمضان است
عالم اهل سنت مصر، با اشاره به سیره نبوی، صدقه دادن را برترین عمل در ماه مبارک رمضان برشمرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر در سخنانی مطبوعاتی، برترین اعمال ماه مبارک رمضان را صدقه‌دادن به نیازمندان دانست.

شیخ جمعه تاکید کرد که صدقه‌دهنده و کسانی که در این امر دخیل هستند،، برکت این عمل را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد حتی اگر تعداد افراد دخیل در امر صدقه بسیار باشد خداوند به همه آنها اجر و پاداش عطا می‌کند.

وی افزود: کمک به مستمندان در ماه رمضان اقدامی شایسته و پسندیده است. همانگونه که درهای رحمت و نعمت الهی در این ماه گشوده می‌شود، مردم نیز باید با سخاوت و بخشش به یاری نیازمندان بشتابند.

مفتی پیشین مصر خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بخشنده‌ترین مردم بود و در ماه رمضان این بخشش بسیار بیشتر خود را نشان می‌داد. هر زمان که جبرئیل در ماه رمضان به دیدار پیامبر می‌شتافت، ایشان را در حالت بخشش و انجام عمل نیک می‌یافت.

عالم اهل سنت مصر با بیان آنکه بخشندگی منحصر به مرز و سرزمین نیست، تمامی افراد و گروه‌ها را برای یاری به نیازمندان فراخوانده و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) هیچگاه با بخشیدن و انفاق کردن، ترس از فقر را به خود راه نداد.

شیخ جمعه تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان پیامبر از دنیا روی‌گردان و مشتاق به آخرت بود. به ضعیفان کمک و هرآنچه که داشت را در راه خدا انفاق می‌کرد تا آنجا که از رسول گرامی اسلام(ص) سوال شد که بهترین وقت صدقه در چه زمانی است و ایشان ماه رمضان را بهترین زمان برای صدقه‌دادن معرّفی کردند.

محمد رایجی
ارسال نظرات