۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۷۴۲
مشاور مفتی مصر:

اعتراض به تعطیلی اماکن مذهبی ناشی از بدفهمی شریعت اسلامی است

اعتراض به تعطیلی اماکن مذهبی ناشی از بدفهمی شریعت اسلامی است
مشاور مفتي مصر با دعوت از مردم برای برپایی مناسبک دینی در منازل تاکید کرد که اعتراض به تعطیلی موقت اماکن مذهبی برخاسته از کژتابی در فهم شریعت است.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر در بیانیه‌ای با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مسلمانان جهان، دفع بلا از سرزمین‌های اسلامی و ریشه‌کن‌شدن ویروس منحوس کرونا را از خداوند متعال مسألت کرد.

ابراهیم نجم در این بیانیه تاکید کرد که امسال، ماه مبارک رمضان به دلیل گسترش ویروس کرونا از شرایط خاصی برخوردار است چه آنکه جهان با بحران دست و پنجه نرم می‌کند و فقه اسلامی نیز با توجه به شرایط جدید، احکام خاص مرتبط با این بیماری را صادر می‌کند.

وی افزود: انسان و امور مرتبط با آن مانند حیات، امنیت، سلامت جسم و روح و عقل، محور احکام الهی در درون منظومه فقه اسلامی است از اینرو برخی اعتراض‌ها پیرامون سخت‌گیری حکومتی در اجرای تدابیر بهداشتی و ممنوعیت‌های اجرایی شده نظیر تعطیلی اماکن مذهبی و یا ممنوعیت برگزاری نماز جماعت، برخاسته از کژتابی در فهم اهداف والای شریعت اسلامی است.

مشاور مفتی مصر با بیان اهمیت جان، عرض، آبرو، مال در شریعت اسلامی خاطر نشان کرد: سلامتی انسان مقدم بر شعائر و مناسک دینی ـ مذهبی است مشروط برآنکه جایگزینی برای تحقق اغراض و مقاصد شریعت باشد. فقهای اسلام همواره با رعایت این موازین، تراث عظیم فقهی برای ما به‌جای گذاشتند که می‌توان پاسخگوی نیازهای جدید بود.

عالم اهل سنت مصر با درخواست از مسلمانان جهان برای رعایت دستورالعمل‌های مقامات مسؤول اظهار داشت: تبعیت از توصیه‌ها و حفاظت از جان خود و دیگران از بافضیلت‌ترین اعمال برای تقرّب به خداوند است.

ابراهیم نجم با خطاب قرار دادن مسلمانان جهان و دعوت به بهره‌مندی از ظرفیت ماه رمضان برای تضرّع و دعا تصریح کرد: بزرگترین امتحان برای مشتاقان به انجام مناسک و شعائر دینی آن است که به صورت فردی به انجام اعمال دینی مبادرت ورزیده و خانه‌های خویش را به مساجد تبدیل کنند.

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
میم‌بن‌شین
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ممنون از خبرگزاری رسا برای نشر چنین اخباری
بی‌شک این خبرها در جهت تقریب فضای فکری و اندیشه‌ای شیعه و اهل سنت بسیار کارآمد خواهد بود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
اخبار از الازهر مصر بیشتر کار کنین لطفا
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
تبریک فرارسیدن ماه رحمت ومغفرت بهارقرآن رمضان الکریم محضرتمامی مجاهدان عرصه تبلیغات دینی
1
0