۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۴۳۰

آغاز‌به‌کار واحد تبلیغ مجازی اوقاف مصر

آغاز‌به‌کار واحد تبلیغ مجازی اوقاف مصر
وزارت اوقاف مصر با گسترش ویروس کرونا اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های مذهبی به صورت موقت تعطیل و برنامه‌ تبلیغ مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در پیامی تاکید کرد که هدف از تعطیلی اماکن مذهبی، ممنوعیت برپایی نماز جماعت و اقامه مراسمات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، حفظ سلامتی شهروندان است.

وزیر اوقاف مصر با توصیه به برپایی نماز جماعت در منازل به جای مساجد گفت: افرادی که نمازهای خود را در مساجد اقامه می‌کردند و اکنون به دلیل معذوریت، توفیق حضور در مساجد را ندارند، با  برپایی نماز در منازل، پاداش و ثواب نمازگزار در مساجد را دارد.

وی افزود: تمامی تدابیر وزارت اوقاف در شرایط گسترش ویروس کرونا مبتنی بر فقه مصالح و مفاسد است. بنابرقاعده فقهی «تقدم دفع مفسده بر جلب مصلحت» باید از حضور در اماکن مذهبی پرهیز شود، هرچند که گاهی مفسده‌ای اندک بر تحقق مصلحتی بزرگ مقدم می‌شود.

شیخ جمعه خاطر نشان کرد: احکام شرعی اهل سنت مبتنی بر قواعد فقهی و اصولی و نیز اعمال عقل در فهم صحیح شریعت است. فقیه در فرایند اجتهاد تنها دستیابی به حکم شرعی را مورد توجه قرار داده و به چیزی غیر از رضای الهی توجه ندارد.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: با نظر به ادله فقهی، حکم به تعلیق تمامی فعالیت‌های مذهبی در مساجد در طول ماه مبارک رمضان صادر شده است اما برنامه‌های مذهبی در قالب و شکل نوین به کار خود ادامه خواهد داد.

شیخ جمعه در پایان تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغ مجازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در طول ماه رمضان اجرایی خواهد شد. وزارت اوقاف آمادگی دارد که با اعلام مقامات مسؤول، نسبت به بازگشایی اماکن فرهنگی ـ دینی اقدام کند.

محمد رایجی
ارسال نظرات