۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۴۹۱۲۵
در پی اهانت به مقدسات اسلامی؛

الازهر مصر: «تمسخرِ نماز خشم و عضب خداوند را به همراه دارد»

الازهر مصر: «تمسخرِ نماز خشم و عضب خداوند را به همراه دارد»
در پی انجام رفتارهای هنجارشکنانه چند جوان در هنگام قرائت نماز، الازهر مصر ضمن محکومیت این اقدام نسبت به عواقب این عمل هشدار داد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، درپی هتک حرمت مقدسات اسلامی و تمسخر نماز از سوی چند جوان مصری، الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای، این عمل شنیع را به شدت محکوم کرد.

به تازگی فیلم کوتاهی در شبکه‌ اجتماعی فیسبوک منتشر شده است که در آن چند دختر جوان در ایام قرنطینه، با هدف هنجارشکنی، اهانت به مقدسات اسلامی و استهزاء احکام شرعی، هنگامی نماز خواندن، مشغول کشیدن سیگار می‌شوند.

انتشار این فیلم، موجی از واکنش‌ها را درپی داشت تا آنجا که الازهر مصر به عنوان بزرگترین نهاد دینی این کشور ضمن محکوم کردن این اقدام و هشدار به افرادی که چنین رفتار ناشایستی را انجام می‌دهند تاکید کرد که اهانت به مقدسات اسلامی، خشم و غضب الهی را به همراه خواهد داشت.

الازهر با اشاره به همه‌گیری کروناویروس و نیاز بیش‌ازپیش جامعه اسلامی به عبادت و مناجات با خدا برای دفع این بلا از بلاد اسلامی خاطر نشان که در شرایط کنونی، همگی باید به درگاه الهی تضرّع و دعا کنند تا این بیماری از امت اسلامی رفع شود.

الازهر مصر همچنین در واکنش به برخی اقدامات تحریک‌آمیز برای نافرمانی مدنی و شکستن قرنطینه تصریح کرد که برپایی هرگونه تجمع مذهبی به دلیل به‌خطر افتادن جان مردم ممنوع است.

این نهاد دینی همچنین با هشدار به عاملان دعوت به برپایی تجمعات مذهبی مانند نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد که «در خانه بمانید و همراه با اعضای خانواده نماز جماعت برپا کنید. رعایت دستورات حکومتی در این خصوص واجب شرعی است.»

الازهر در پایان اعلام کرد که رعایت دستورات مسؤولان و مقامات دولتی برای ریشه‌کنی بیماری کویید19 یک عبادت شرعی است که افراد با رعایت این توصیه‌ها حتما ماجور خواهند بود.

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
خدا هدایتشان کند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
فتاوای فقهی خاص مقام معظم رهبری در مورد نحوه تعامل با اهل سنت، همسران پیامبر(ص) و صحابه و ... قرائنی است، بر اینکه ایشان به مسئله تقریب و وحدت؛ باور اعتقادی دارند.

وحدت در اندیشه مقام معظم رهبری یک استراتژیک است؛ نه یک تاکتیک و معمولا این امر در فتاوا و سخنرانی هایشان نیز آشکار و روشن است.
3
0
ناشناس
Bulgaria
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
خداوند همه مسلمنان را به راه راست هدایت کند
2
0
ناشناس
Bulgaria
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
از خبرگزاری رسا بابت پوشش اخبار الازهر مصر که واقعا کمتر خبرگزاری به آن می پردازد کمال تشکر را دارم.
2
0