۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۰۲۰۱
رئیس شورای هیأت‌های مذهبی تبریز خبر داد؛

فعالیت مجازی ۵۰۰ هیأت مذهبی تبریز در ماه رمضان

فعالیت مجازی ۵۰۰ هیأت مذهبی تبریز در ماه رمضان
رئیس شورای هیأت‌های مذهبی تبریز اعلام کرد: ۵۰۰ هیأت مذهبی این شهر در طول ماه مبارک رمضان به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود هادی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، جلسات هیأت‌های مذهبی تبریز نیز مانند سایر نهادهای اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا به صورت حضوری تعطیل شد.

وی افزود: اما اغلب این هیأت‌ها در طول ماه شعبان و در اعیاد شعبانیه، فعالیت‌های خود را به شکل مجازی دنبال کردند و مداحی‌ها و سخنرانی‌های زنده را در فضای مجازی پخش کردند.

وی گفت: هیأت‌ها در ماه شعبان عملاً تعطیل نبودند و مداحان بزرگ و علمای با فضیلت تبریز در طول این مدت سعی و تلاش بسیاری کردند تا شهروندان از فضیلت شب‌ها و اعیاد دینی برخوردار شوند هرچند که این برنامه‌های مجازی لذت نشستن در هیئت را ندارد.

حجت الاسلام هادی با بیان این‌که شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا مردم فقط به صورت مجازی از معنویات مداحی و سخنرانی‌ها بهره مند شوند، ادامه داد: تجربیاتی که هیأت‌های مذهبی تبریز در طول ماه شعبان کسب کردند در طول ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت مداحان و علمای هیأتی از روز اول رمضان، در فضای مجازی آغاز شده و قطعاً در شب‌های معنوی قدر نیز به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام هادی با اشاره به پیشتازی هیأت‌های مذهبی تبریز در کارهای خیرخواهانه‌، گفت: هیأت‌های مذهبی آذربایجان شرقی و به خصوص هیأت‌های تبریزی همواره کارهای خیر بی نظیری انجام داده‌اند و حتی پس از خراسان رضوی و مشهد مقدس با آستان قدس رضوی به عنوان رتبه دوم برترین هیأت‌های مذهبی کشور در کارهای خیر هستند، الحق که تبریز شهر اولین‌ها است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی تبریز با تاکید بر پای کار بودن هیأت‌های مذهبی تبریز، افزود: در طول ماه شعبان، اموراتی چون توزیع احسان‌، انجام کارهای نیک، توزیع گوشت قربانی و به خصوص توزیع بسته‌های معیشتی از طریق هیأت‌ها انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی تبریز در کنار مساجد و خیران عزیز، کمک‌های خیرخواهانه را جمع آوری کرده و در اختیار خانواده‌های کم بضاعت قرار می‌دهند، اگرچه هیأت‌ها تعطیل هستند اما هیئتی بودن، حسینی بودن و مرام حسینی داشتن تعطیل نیست.

حجت الاسلام هادی گفت: با توجه به وضعیت اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هنوز تصمیمی برای بازگشایی هیأت‌ها گرفته نشده و ما نیز نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی افزود: اما هیأت‌های تبریزی می‌توانند برای گذراندن شب‌های معنوی پیش رو از فضای مجازی استفاده کنند و نگذارند روحیه دینی و معنوی مردم متزلزل شود، در این راستا نیز از تمامی هیأت‌های مذهبی خواهشمندیم در این روزها با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش بزرگ «مومنانه» پای کار باشند، زیرا هیأت‌ها همواره در این موارد پیش قدم بوده‌اند.

حجت الاسلام هادی اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی با تداوم فعالیت‌های خود، نور درخشان را بر پیکره آذربایجان تابانده و نشان خواهند داد که هیأت‌های آذربایجان همیشه در خط مقدم بوده تا با شکست این بیماری، دست کسانی را که از این بیماری متضرر شده‌اند را بگیرند و در کنار عنایات حضرت حجت با مواسات به مؤمنان کمک کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات