۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۳۳۰
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی:

ساده زیستی و پرهیز از تجملات در زندگی آیت الله امینی الگو است

ساده زیستی و پرهیز از تجملات در زندگی آیت الله امینی الگو است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ساده زیستی آیت الله امینی(ره) گفت: ایشان فردی به دور از تجملات بود و اجازه نمی داد که دیگران ملزومات زندگی ایشان را تهیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امینی(ره) را از برجستگان حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر عالمی حلال و حرام دین را بشناسد، منشأ خیر، برکت، معنویت و نورانیت می شود؛ آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی(ره) حقاً در مسائل حوزوی، تربیتی، جهاد و مبارزه، یکی از بزرگان و برجستگان حوزه علمیه قم بود.

وی با اشاره به خدمات پژوهشی آیت الله امینی(ره) گفت: ایشان مجاهد، اهل قلم، تحریر و تدریس بودند و کتاب های مهمی را تدوین و تقدیم نسل جوان کردند و از برجستگی خاص و ویژه ای برخوردار بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به یکی آثار آیت الله امینی(ره) اشاره و تصریح کرد: ایشان کتابی تحت عنوان «همه می خواهند بدانند» را نوشتند و همین نوشته و کتاب جزء مواد درسی برخی از مراکز آموزشی قرار گرفت.

وی ضمن بیان خاطره ای از آیت الله امینی(ره) افزود: یکی از فرزندان بنده، رایزن فرهنگی در سازمان ملل بود و بیش از 20 کتاب از جمله کتاب آیت الله امینی(ره) را ترجمه، چاپ و منتشر کرد، وقتی که آیت الله امینی(ره) شنیده بود که شخصی در نیویورک، کتابش را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است، بسیار اظهار لطف و محبت کردند و این جوان ما را دعا و تشویق کردند، چرا که کلمات اهل بیت(ع) و منطق دین در قالب زبان های خارجه منتشر شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به ولایتمداری آیت الله امینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری بودند؛ بنده در مجلس خبرگان رهبری می دیدم که ایشان بسیار مواظب بود و جریانات را زیر نظر داشت و اجازه نمی داد علیه ولایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سخن، اشاره و حرفی زده شود، البته حرف ها را با منطق و استدلال پاسخ می دادند.

وی با اشاره به ساده زیستی آیت الله امینی(ره) گفت: بنده بارها در خیابان صفائیه قم می دیدم که ایشان به مغازه ای مراجعه می کرد و خودشان نیازهای زندگی خود را تأمین می کردند و راضی نمی شد که فرد دیگری ملزومات زندگی ایشان را تهیه کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله امینی(ره) فردی ساده زیست و به دور از تجملات و تشریفات بود، تصریح کرد: ایشان فقیه خبرگان و مجلس تشخیص مصلحت نظام و عضو جامعه مدرسین بود، اما کارهای این چنینی را خودشان انجام می دادند و اجازه نمی داد فردی بارشان را بر دوش بگیرد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات