۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۵۰۳۳۵
امام جمعه موقت کاشان:

کمک خالصانه و بدون ریا و منت کمک مومنانه است

کمک خالصانه و بدون ریا و منت کمک مومنانه است
حجت الاسلام اسلامی تبار طرح «کمک مومنانه» رهبر معظم انقلاب را نیازمند تحلیل و تفسیر دانست و گفت: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» نیز به معنی احسان مومنانه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در جلسه قرائت قرآن مسجد آیت الله رضوی کاشانی، گفت: رابطه خداوند با بندگانش براساس ضابطه است.

وی با بیان اینکه خداوند احسان به دیگران را از انسان‌های با تقوا می‌پذیرد افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» خداوند بندگان نیکوکار و احسان کننده را دوست دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بعد از واجبات مهمترین مستحبات احسان به بندگان خداوند است آن هم نه تنها احسان مالی بلکه هرگونه خدمت و گره گشایی احسان به بندگان خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: انسان‌هایی نزد خدا محبوب‌ترند که سود بیشتری برای دیگران داشته باشند، بنابراین احسان به بندگان خدا باید دارای ویژگی‌هایی باشد، چرا که هر احسانی مورد پذیرش خداوند نیست.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با کمک مومنانه با هدف کمک به خانواده نیازمند، گفت: معظم له با دقت از واژه کمک مومنانه استفاده کرده است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه طرح «کمک مومنانه» رهبر معظم انقلاب نیازمند تحلیل و تفسیر است، گفت: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» نیز به معنی احسان مومنانه است.

وی کمک خالصانه و بدون تحقیر و ریا و منت را کمک مومنانه دانست و گفت: مومن واقعی به دنبال مطرح شدن نیست، از این رو کمک مومنانه باید با حفظ آبرو و مخفیانه و با رعایت کرامت انسانی باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه کمک مومنانه باید سریع و به موقع باشد، اظهار داشت: انسان‌های مومن برای کمک به دیگران نباید منتظر درخواست کمک دیگران باشند، بلکه قبل از اینکه از آن‌ها درخواست کمک شود باید کمک کنند.

وی تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند را قابل تقدیر دانست و افزود: هرچند بسته‌های معیشتی رقم قابل توجهی نیست، اما می‌تواند تا حدودی مشکل خانواده‌های نیازمند را برطرف کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات