۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۰۳۴۱
امام جمعه اهواز:

عظمت ماه رمضان در نزول قرآن است

عظمت ماه رمضان در نزول قرآن است
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رمضان ظرفی برای نزول قرآن مجید است، گفت: عظمت چنین ماهی نه در روزه گرفتن بلکه در نزول قرآن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز، در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به اینکه مبطلات روزه به دو دسته فقهی و کلامی تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: فقها با الهام از آیات قرآنی ۹ مورد را عامل ابطال روزه معرفی کردند، در احکام کلامی گرچه موارد فقهی رعایت می‌شود، اما حرام هایی، چون دروغ و غیبت از سوی روزه دار صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در احکام کلامی روزه در ظاهر صحیح، اما در باطن، باطل است، بیان داشت: رمضان، ظرفی برای نزول قرآن مجید است، عظمت چنین ماهی نه در روزه گرفتن بلکه در نزول قرآن می‌باشد؛ از این رو در چنین ماهی بهتر می‌توان به حقایق و معارف قرآن دست پیدا کرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ماه رمضان طبق روایات وارده ماه بهار قرآن و ختم یک آیه در آن بسان ختم کامل کتاب الهی است، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از فیوضات قرآن مجید باید عظمت آن را درک و به معرفت کامل دست پیدا کند؛ حتی زیارت اهل بیت (ع) باید از روی معرفت باشد تا به فیض برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه ۷۰ هزار فرشته سوره انعام را به در زمان نزول بر حضرت ختمی مرتبت همراهی کردند، تصریح کرد: درک قرآن مجید از این رو است که خداوند، در آیه‌های کتابش تجلی پیدا کرد؛ درک قرآن کریم درک تجلی خداوند متعال است.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) که مردم در روز قیامت به ۱۲۰ هزار صف، تقسیم می‌شوند، عنوان داشت: ۸۰ هزار صف متعلق به امت اسلام است و در آن هنگام باطن قرآن کریم تجلی پیدا می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات