۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۹۷۸۵
امام جمعه اهواز:

رمضان، ماه رسالت و شفاعت حضرت ختمی مرتبت است

رمضان، ماه رسالت و شفاعت حضرت ختمی مرتبت است
امام جمعه اهواز با اشاره به شرایط صلوات فرستادن، گفت: از آنجا که شفیع بودن یکی از خصایص رسول الله (ص) است؛ بنابراین فرستنده صلوات مورد شفاعت قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نور هدایت که از شبکه استانی پخش شد، با اشاره به اینکه روز‌های واجب هفت بخش هستند، خاطرنشان کرد: روزه ماه مبارک رمضان یکی از هفت روزه واجب است، هدف از روزه داری درک تشنگی و گرسنگی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید آثار، برکات و حکمت‌های روزه داری را دریافت، افزود: گرسنگی و تشنگی را باید حس کرد تا معنای روزه داری و برکات آن را به دست آورد، اینکه به هنگام سحری برای جلوگیری از تشنگی و گرسنگی در طول روز، غذای زیاد بخوریم گرچه به تکلیف عمل شده، اما آثار و برکات روزه را درک نمی‌کنیم.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: زمانی که تشنگی و گرسنگی بیش از حد و به گونه‌ای که سبب نابودی انسان و یا عودت بیماری گردد، اگر این حالت پیش از ظهر باشد، باید با نیت روزه از شهر خارج و در فاصله ۲۲ کیلومتری رفع تشنگی و گرسنگی کرده و بازگردد و پس از ماه رمضان، قضای روزه را بجای آورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: اگر فرد روزه دار میلی به بیرون رفتن از شهر ندارد و تشنگی بیش از حد پیش از ظهر بر او غلبه کرده، می‌تواند نصف استکانی آب بخورد، اما در ادامه روز نباید غذای دیگری بخورد؛ در چنین حالتی پس از پایان ماه مبارک رمضان، قضای روزه را باید بجا آورد، اما کفاره‌ای بر او تعلق نخواهد گرفت.

وی با اشاره به آثار و برکات صلوات بر محمد و آل محمد در ماه مبارک رمضان عنوان داشت: رمضان، ماه رسالت و شفاعت حضرت ختمی مرتبت است، از آنجا که شفیع بودن یکی از خصایص رسول الله (ص) است؛ بنابراین فرستنده صلوات مورد شفاعت قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه صلوات بسیار راهگشا و حلال مشکلات است، تصریح کرد: در روز‌هایی که کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است، اگر امت اسلام دست نیاز به درگاه خداوند متعال دراز و بر محمد و آلش درود فرستد قطعا از مشکلات رهایی خواهد یافت.

امام جمعه اهواز با اشاره به شرایط صلوات فرستادن بیان داشت: پاک کردن طینت ناخالص و تزکیه انسان و کفاره گناهان شدن از جمله خصایص صلوات فرستادن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: صلواتی که در آن پس از «صلوا علیه»، «سلموا تسلیما» داشته باشد، کفاره گناهان و پاک کننده طینت ناخالص انسان است، تسلیمی که باید در محضر پیشگاه خداوند متعال باشد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات