۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۵۰۰۲۶
امام جمعه اهواز:

اذن دخول ماه مبارک رمضان، استفاده کامل از ماه‌های رجب و شعبان است

اذن دخول ماه مبارک رمضان، استفاده کامل از ماه‌های رجب و شعبان است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه ماه رمضان، ظاهر و باطنی دارد، گفت: برای بهره مندی از ظاهر و باطن رمضان، باید از ماه‌های رجب و شعبان، نهایت استفاده را برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه اظهار داشت: رمضان بهترین فرصت برای شست و شو از رذالت‌ها و گناهان است؛ انسان برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های ماه رمضان، دعای ۴۴ صحیفه را قرائت کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده و برای نخستین بار، روزه واجب بر آن‌ها تکلیف می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر توان روزه داری دارند، باید بگیرند و والدین غذا‌های مقوی که تشنگی آور نیستند در اختیارشان قرار دهند و تا ظهر برای رفع تشنگی و گرسنگی بخوابند تا ساعات باقی مانده به اذان را سپری کنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه فرزندان، امانت الهی هستند، ادامه داد: دختران تازه به سن تکلیف رسیده که بنا به عللی از جمله ضعف بدنی قادر به روزه نیستند، اجازه روزه خوری دارند؛ اما باید دانست که به محض اعلام ضعف نباید روزه را خورد و تنها زمانی است که ضعف حاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه فلسفه ماه مبارک رمضان درک گرسنگی و تشنگی است، بیان داشت: رمضان، ماه استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی جایگزین است و ظاهر و باطنی دارد که برای بهره مندی شان باید اذن دخول بگیرد.

وی با بیان اینکه اذن دخول ماه مبارک رمضان، استفاده کامل از ماه‌های رجب و شعبان است، عنوان داشت: از آنجا که رمضان، ماه مهمانی خداوند است؛ پیش از به مهمانی رفتن بایستی خود را مهیا بسازیم که این امر در ماه‌های رجب و شعبان حاصل می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات