۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۵۲۵
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:

آیت الله امینی عالمانه و محققانه از نظام و ولایت حمایت می کرد

آیت الله امینی عالمانه و محققانه از نظام و ولایت حمایت می کرد
نماینده خبرگان با بیان اینکه آیت الله امینی عالمانه و محققانه از نظام و ولایت حمایت می کردند، گفت: ایشان هیچ گاه تحت تأثیر جریانات و فشارهای احزاب قرار نمی گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، در توصیف شخصیت آیت الله امینی(ره) اظهار داشت: این عالم، شخصیتی جامع الاطراف، با سواد، امین و اهل فضل و دانش و معرفت بودند.

وی با اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن آیت الله امینی(ره) گفت: در کنار موارد ذکر شده، آن مرحوم دارای اخلاق حسنه و متواضع و بدون تکلف بودند و زندگی طلبگی داشتند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری آیت الله امینی(ره) را فردی انقلابی و زمان شناس عنوان و تصریح کرد: در عین حالی که احیاناٌ برخی از افراد و گروه ها سعی می کردند از ایشان سوء استفاده کنند و به نحو دیگری ایشان را تحلیل کنند اما آن مرحوم، اهل بصیرت و هوشیار بودند و عالمانه و محققانه از نظام و ولایت حمایت و دفاع می کردند.

وی به مواضع روشن آیت الله امینی(ره) در جریان فتنه 88 اشاره کرد و افزود: در اوج گرفتاری ها و بحران های کشور در سال 88، ایشان با مواضع روشن رفتار می کردند، بر خلاف برخی افراد که در جریان این فتنه سکوت کردند و مواضع دوپهلو و مشکل ساز از خود نشان دادند اما ایشان با کمال درایت و دقت، همیشه موضع روشنی داشتند و به موقع و مجاهدانه از نظام، انقلاب و ولایت دفاع می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی آیت الله امینی(ره) اظهار داشت: هر موقعی که ایشان را می دیدم، جز صداقت، اخلاص، پاکی و معنویت در ایشان مشاهده نمی کردم.

وی همگان را به مطالعه آثار آیت الله امینی(ره) دعوت کرد و گفت: آثار و تألیفاتی که ایشان از خود داشتند، آثاری مفید و مؤثر و بیشتر در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی بود و لازم است که جوانان بالاخص خانواده ها تألیفات ایشان را بخوانند؛ به عنوان مثال، کتاب «آیین همسرداری» ایشان واقعاً برای همه زوج ها مفید و مؤثر است و حتماً قبل و یا بعد از ازدواج این اثر را مطالعه کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور همیشه در صحنه آیت الله امینی(ره) تصریح کرد: در هر جایی که لازم بود و وظیفه اقتضا می کرد، ایشان در میدان حضور داشتند؛ آن مرحوم، مردی انقلابی، زمان شناس و جریان شناس بودند و هیچ گاه تحت تأثیر جریانات و فشارهای احزاب قرار نمی گرفتند و همیشه حق و حق مداری برای ایشان مهم بود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
رحمت خدا بر او باد
0
0