۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۵۰۵۷۲

آیا اردشیر زاهدی تغییر کرده است؟!

آیا اردشیر زاهدی تغییر کرده است؟!
سخنان وطن پرستانه داماد محمدرضا پهلوی که با استقبال گسترده رسانه های داخلی همراه شد، به مذاق بی بی سی فارسی خوش نیامد و سعی کرد تا تیتری خنثی از این گفتگو را برای پوشش خبری انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، در روزهای گذشته اردشیر زاهدی، وزیرخارجه دوران پهلوی در مصاحبه ای جنجالی با بی بی سی فارسی سخنان جالب توجهی را در خصوص وضعیت کنونی جمهوری اسلامی در جهان بیان و از ابراز ارادات خود به سردار قاسم سلیمانی سخن گفت.

این سخنان وطن پرستانه داماد محمدرضا پهلوی که با استقبال گسترده رسانه های داخلی همراه شد، به مذاق بی بی سی فارسی خوش نیامد و سعی کرد تا تیتری خنثی از این گفتگو را برای پوشش خبری انتخاب کند.

دفاع اردشیر زاهدی از جمهوری اسلامی، تکریم نظامیان و مخالفت با تغییر حکومت در ایران باعث شد تا به این بهانه گفت و گویی با پرهام فرهنگ وصال، کارشناس حقوق بین الملل ترتیب داده و نظر ایشان را در خصوص مواضع اخیر وزیر خارجه پهلوی جویا شویم.

فرهنگ وصال، در عین شرافتمندانه دانستن سخنان زاهدی در نفی حمله نظامی و تکریم قدرت ایران، این اظهارات را حداقل معیارهای وطن پرستی یک فرد در قبال میهن خود دانست و بیان این مواضع از زبان فردی ایرانی کاملا طبیعی است. به عقیده وی سخنان زاهدی نیز بایست در چارچوب سایر مواضع وی تفسیر شود.

این کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به روحیه وادادگی حکومت پهلوی نسبت به آمریکا، تصریح کرد: اردشیر زاهدی چندی پیش در نامه ای بدون مخاطب، با تکریم روسای جمهور سابق آمریکا همچون ریگان و آیزنهاور نشان داد که کماکان روحیه وادادگی و تملق گویی حومت پهلوی را در خود حفظ کرده است. زاهدی در حالی آمریکای کنونی را نقد می کند که همچنان مقهور آمریکای دوران آیزنهاور و ریگان است و آن دوران را باشکوه می داند که این نگاه به همان مدل فکری سیاست خارجی دوران پهلوی بر می گردد.

فرهنگ وصال، در پایان با بیان اینکه اظهارات اخیر را باید همراه با اقدامات و مبانی فکری وی ارزیابی کرد، اظهار داشت: امضای ان پی تی از جمله اقدامات وزارت خارجه دوران پهلوی است که ریشه در روحیه وادادگی دارد./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات