۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۸۵۹
استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان:

همت بلند باید به همراه توکل به خداوند باشد

همت بلند باید به همراه توکل به خداوند باشد
آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسان در کنار همت باید توکل داشته باشد، گفت: اینکه انسان کاری نکند و بگوید توفیق نشد بهانه‌ای برای تنبلی کردن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه انسان چه دارای دین و ایمان باشد چه بی دین باشد به همت بلند نیاز دارد، گفت: انسانی که همت بلند دارد در عرصه‌های مختلف از مسائل مالی و پولی تا عرصه فرهنگی و هنری و حکومتی موفق خواهند بود.

آیت الله مهدوی با اشاره به همت بلند علما و اهل بیت(ع) اظهار کرد: نگاه اهل بیت(ع) همواره همراه با همت بلند و سخاوت بود، همت بلند باید همراه با توکل باشد، چنانچه در بحث توکل هم باید بدانیم توکل باید همراه با همت بلند باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: یکی از مصلحت‌های شب قدر این است که در آن شب اعمال صالحه افضل از اعمال صالحه در هزار ماه خواهد بود، این سبب می‌شود کسی که یک شب عمل صالحه انجام می‌دهد بیش از 83 سال یک مرتبه سیل معنوی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فضیلت‌ شب قدر سیر الی الله انسان را سرعت خواهد بخشید، تصریح کرد: همیشه باید زحمت بکشیم اما توکل هم داشته باشیم و در کنار همت بلند توکل بسیار داشته باشیم، خداوند در سوره مزمل می‌فرماید ابتدا همت و تلاش داشته باشید سپس توکل کنید و از صمیم دل به خداوند دل ببندید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت همت داشتن در کنار توکل داشتن به خداوند اشاره کرد و گفت: باید آن مقدار ابزار و سرمایه‌ای که خداوند در اختیار ما گذاشته است را به کار بگیریم و از آن به خوبی استفاده کنیم، زمانی که اینها را به کار گرفتیم به خداوند هم توکل می‌کنیم تا به هدف دست پیدا کنیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه برخی نبود توفیق را بهانه تنبلی خود می‌کنند، اظهار کرد: هیچوقت خداوند توفیق ابتدایی شامل ما نمی‌کند بلکه باید انسان تلاش کند و فعالیت داشته باشد تا توفیق خداوند نیز مشمول حال او شود، شخص باید یک حسنه بیاورد تا خداوند ده برابر به او توفیق بدهد، این دستور قرآن کریم به ما است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات