۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۵۷۵
آیت الله مهدوی:

زورگویی مستکبران به خاطر دنیاپرستی و به دست آوردن قدرت و ثروت است

زورگویی مستکبران به خاطر دنیاپرستی و به دست آوردن قدرت و ثروت است
نماینده مجلس خبرگان گفت: امروز شاهدیم کشورهای غربی درحال کشتن مردم کشورهای ضعیف و غارت دیگر کشورها هستند، این نتیجه دنیاپرستی و تلاش برای به دست آوردن قدرت و ثروت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی خود، با بیان اینکه هرکسی باید در حد توان خود همت داشته باشد، گفت: انسان ابتدا باید تصمیم بگیرد حرکت کند و همت را آغاز کند، سپس در ادامه همت خود را بیشتر کند تا به نتایج بهتری برسد.

وی ادامه داد: منظور از همت این است که انسان خود را از درجه حیوانیت بالاتر بکشد و در سطح حیوانی نماند، درجه حیوان این است که همت حیوان علف او است، اگر همت ما تنها به مسائل مادی و خورد و خوراک و شهوات باشد مانند حیوان و حتی پست تر خواهیم بود، بعضی انسان‌ها تمام تلاششان رسیدن به مال و ثروت دنیا و پست و مقام و ریاست است، این درحالی است که هدف از خلقت ما به دست آوردن چنین مسائل مادی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خداوند دنیا را برای ما و ما را برای خود آفریده است، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم کشورهای غربی درحال کشتن مردم کشورهای ضعیف و غارت دیگر کشورها هستند، این نتیجه دنیاپرستی و تلاش برای به دست آوردن قدرت و ثروت است و این یعنی زندگی در سطح حیوانات، اما انسان باید همت کند خود را از درجه حیوانیت بالاتر ببرد و در چنین سطح نازل و حیوانی باقی نماند.

آیت الله مهدوی با اشاره به ضرورت توجه انسان به نصیحت بزرگان و دستورات دین برای رسیدن به سعادت ابدی و باقی نماندن در سطح دنیا پرستی، خاطرنشان کرد: همت داشتن و تلاش کردن برای رسیدن به مراتب عالیه از طریق همت بلند یک موضوع بسیار مهم برای جوانان در زندگی است، جوان همانطور که جسم قوی دارد می‌تواند فکر قدرتمندی هم داشته باشد و قله‌های موفقیت و رشد و تعالی را فتح کند و لازم است انسان تمام تلاش خود را برای دستیابی به نتایج عالی به کار ببندد.

وی هدف تشیع را رسیدن به امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: اگر کسی هدفی کمتر از این داشته باشد و در زندگی همت بلند نداشته باشد دیر یا زود متوجه خواهد شد که دچار خسران و خسارت شده است و موقعیت های مهم و بزرگی را از دست داده، همت بلند لازمه رسیدن به سعادت و موفقیت حقیقی است./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات