۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۵۰۸۸۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «تجلی توحید در نظام امامت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تجلی توحید در نظام امامت» منتشر شد
موضوع این رساله تجلّی توحید در نظام امامت است که با تجلّی توحید در کل رسالت انبیا و رسالت اسلام و تجلّی آن در امامت حضرت مهدی (عج) ارتباط دارد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تجلی توحید در نظام امامت» اظهار داشت: سیر توحیدی و معنوی و کمالی انسان، اگرچه به ظاهر از معرفة‌الله و توحید و سایر صفات کمالیة باری تعالی آغاز می‌شود، در ادامه و امتداد نیز همان تکامل معرفت خدا و عقیدة توحید و جلوه‌های آن است.

وی گفت: عقاید دیگر مثل نبوت و امامت و معاد، هرچند اصولی مستقل در کنار عقیدة توحید محسوب می‌شوند، در وجود و واقعیت یافتن متأخر از عقیده توحید و مرتبط به آن می‌باشند، و در واقع مکمل آن و بسط و تفصیل معرفت خدا و صفات کمالی ذاتی و افعالی اوست.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عقیده به نبوت، مرتبه‌ای از مراتب کمال عقیده به توحید، و جلوه ای از جلوه‌‌ای معرفت خداست. همچنین عقیده به معاد و امامت، همه از شئون و تجلّیات این عقیده است.

وی افزود: آنان‌که خدا را به اسماء‌الحسنی و صفات علیائی که دارد می‌شناسند، به فرستادن پیامبران و اعطای معجزه به آنها و نزول کتاب و موازین و قواعد و احکام مورد نیاز بشر از جانب او ایمان می‌آورند؛ چنان‌که به نصب امام و وجود حجت در هر عصر و زمان و ولایت و سایر نظامات نیز ایمان می‌آورند؛ همچنان‌که وقتی خدا را به عدل و حکمت و منزه بودن از کار لغو و عبث و بیهوده شناختند، به معاد ایمان می‌آورند و خلاصه، ابعاد معرفت خدا و فروع عقیده به توحید و صفات جمالیه و جلالیة حق تعالی مانند خونی که در بدن جریان دارد، در تمام مبانی و معیارها و اصول و فروع شرعی جریان دارد، و عقاید دیگر از آثار و لوازم عقیدة اصلیه است.

پهلوانی اظهار داشت: موضوع این رساله تجلّی توحید در نظام امامت است که چون با تجلّی توحید در کل رسالت انبیا و رسالت اسلام و تجلّی آن در امامت حضرت مهدی)عج) ارتباط دارد، به حول و قوة الهی آن را در چهار گفتار به پایان می‌رسانیم.

پهلوانی به معرفی کتاب «تجلی توحید در نظام امامت» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت لطف الله صافی گلپایگانی تألیف شده که در دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تهیه و منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «تجلی توحید در نظام امامت» با ۹۰ صفحه در سال ۱۳۹۲ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/۳۰۳ ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات