۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۵۰۸۹۳
امام جمعه موقت کاشان:

خداوند سیئات توبه کننده واقعی را تبدیل به حسنات می‌کند

خداوند سیئات توبه کننده واقعی را تبدیل به حسنات می‌کند
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند نه تنها گناهان توبه کننده واقعی را می‌بخشد، بلکه سیئات او را نیز تبدیل به حسنات می‌کند که این نیز نمونه‌ای از کریم بودن خداوند است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه قرائت قرآن مسجد آیت الله رضوی کاشانی، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، گروهی از بندگان خودم را دوست دارم، گفت: خداوند این گروه‌ها را با ویژگی‌های اخلاقی خود نام برده است.

وی با بیان اینکه خداوند کریم است، افزود: خداوند می‌فرماید، «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»، «إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ» و «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ» انسان‌های دارای ارزش‌های اخلاقی را دوست دارم، اما در ادامه می‌فرماید انسان‌های گناهکار را هم اگر توبه کنند نه تنها توبه آن‌ها را می‌پذیریم، بلکه آن‌ها را دوست هم دارم و محبوب من هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این نشانه کریم بودن خداوند است که بنده خود را حتی اگر گناهی را هم مرتکب شده باشد و توبه کند، هم او را می‌بخشد و هم او را دوست دارد و محبوب خودش می‌داند.

وی خداوند را تواب و بسیار توبه پذیر دانست و ابراز داشت: اگر بنده خدا بار‌ها توبه کند و بار دیگر مرتکب گناه شود، بازهم راه بازگشت برای او باز است که این امر بیانگر این است که در اسلام بن بستی وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند از توبه بنده خود خشنود می‌شود، گفت: حرکت در مسیر انحراف عواقب و عذاب خداوند را برای انسان به همراه دارد، از این رو خداوند دوست دارد بنده او توبه کند و از مسیر انحراف خارج شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه رفتار اهل بیت (ع) مظهر رفتار خداوند است و خصوصیات اهل بیت (ع) تجلی خصوصیات خداوند است، افزود: رفتار امام حسین (ع) مظهر رفتار خداوند است چرا که خداوند توبه بندگانش را نه با اکراه بلکه با اکرام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه خداوند ضمن پذیرش توبه حقیقی بنده خود، او را با احترام می‌پذیرد، گفت: خداوند نه تنها گناهان بنده توبه کننده واقعی را می‌بخشد، بلکه سیئات او را نیز تبدیل به حسنات می‌کند که این نیز نمونه‌ای از کریم بودن خداوند است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات