۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۵۰۸۹۶
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

باید نظام اقتصادی اسلام را در گام دوم انقلاب پردازش کنیم

باید نظام اقتصادی اسلام را در گام دوم انقلاب پردازش کنیم
امام جمعه پردیسان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط رهبر انقلاب در راستای اجرای عدالت گفت: باید نظام اقتصادی اسلام را در گام دوم انقلاب پردازش کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان امروز در سخنان آدینه ای خود با بیان این که به فرموده قرآن مؤمنان باید همواره برای خدا قیام کنند، گفت: مؤمن نباید سست و بیکار باشد بلکه جامعه ایمانی در همه موارد باید الگوی همگان باشد.

وی افزود: قرآن کریم جامعه و مؤمنان را به رعایت عدالت امر می کند، ملاک خوبی یک فرد و جامعه تقوا است و نزدیک ترین مسأله به تقوا به فرموده قرآن عدالت است، باید تقوا داشته باشیم تا قیام درست انجام دهیم و روش ها مبتنی بر تقوا باشد.

استاد حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار داشت: معلم وظیفه تولید علم و ساختن نیروی انسانی برای آینده را بر عهده دارد، معلمان باید برای گام دوم نیروسازی کنند.

وی همچنین روز کارگر را گرامی داشت و اظهار کرد: در سال 1868 تعداد زیادی از کارگران برای پیگیری حقوق خود در آمریکا کشته شدند و از آن موقع این روز به نام کارگر نامیده شد، در گام دوم برای قدرت اقتصادی به کارگران نیاز داریم و این قشر باید تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: از دولت می خواهیم پشتوانه معلمان باشد و اجازه ندهند که دچار بیکاری و آسیب شوند، همچنین در این ایام کارگران شرایط سختی دارند و دولت و مسؤولان باید به داد آن ها برسند و توجه داشته باشند که این دو قشر مهم ستون و ذخایر کشور هستند و باید به آن ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوی خود قرار دهند، حضرت امکان مالی داشت و داشته خود را در راه اسلام هزینه کرد، امروز بانوان نباید همسران خود را برای رسیدن به تجملات تحت فشار قرار دهند و باید از این بانوی گرامی به عنوان یک بانوی بزرگ، انقلابی و فداکار الگو بگیرند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: در تاریخ قمری و شمسی الگوهای بسیار مهمی داریم که باید به خوبی به جامعه معرفی شوند، متأسفانه نتوانستیم جایگزینی برای شهید مطهری داشته باشیم، باید تلاش کنیم تا متفکران و مطهری هایی برای نیازهای امروز تربیت کنیم؛ برای گام دوم به مطهری ها نیاز داریم تا سریعتر پیش برویم.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم بندی کشور به مناطق قرمز، زرد و سفید در زمینه کرونا اضافه کرد: متأسفانه به ناحق علیه قم فضاسازی و قم هراسی کردند و گفتند کرونا از قم آمده است، برخی با بی انصافی و با اغراض سیاسی این مسائل را دنبال می کردند در صورتی که نمایندگان و مسؤولان پزشکی اعلام کردند که افتخار قم این بوده که این ویروس را سریع شناخت و اقدام کرد و حتی حرم مطهر تعطیل شد که در طول تاریخ بی سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مردم، انقلابی و تابع رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: این روزها اعتراف ها شروع شده که قم منشأ این ویروس منحوس نبوده است، قم جزء شهرهای سفید به نظر می آید، ضمن این که خود کارشناسان اعلام کردند که نماز جمعه و جماعت درصد ضعیفی از انتقال آلودگی دارد، در حالی که پاساژها، بازارها و اماکن تفریحی باز شده و خیابانها و اجتماعات شلوغ است.

وی افزود: پیشتازترین شهر در مبارزه با کرونا قم است، برخی ادعا می کردند که علما مانع قرنطینه شدن قم بودند در حالی که علما از همان ابتدا مقابله با کرونا را عملا آغاز کردند و بر اجرای دستورات وزارت بهداشت تأکید داشتند.

استاد حوزه با بیان این که قم شهر علم است و هیچگاه با برنامه های علمی مخالفت ندارد، اظهار داشت: باید همه با هم همکاری کنیم تا ویروس ریشه کن شود، فاصله گذاری ها نباید سبب رخنه شیطان شود تا افراد از یکدیگر فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: مرکز موضوع شناسی احکام فقهی برنامه داده تا برنامه ها و اماکن مذهبی چگونه دوباره از سرگرفته شود و می توان از از هفته آینده برنامه ها را از سر گرفت، امیدواریم کم کم بتوانیم به سمت مهار ویروس پیش برویم، ملت ایران قوی است و می تواند با سختی ها مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای عدالت ابراز داشت: اصل 44 غنی ترین اصل قانون اساسی در زمینه اقتصاد است، باید نظام اقتصادی اسلام را در گام دوم پردازش کنیم.

وی عنوان کرد: اقتصاد اسلام بعد تعاونی هم دارد که هنوز به خوبی اجرا نشده است، اگر اصل 44 خوب پیاده شود بخش مهمی از مسائل اقتصادی حل خواهد شد، در بهمن 84 سهام عدالت تصویب و اجرایی شد، از سال 84 تا 99 تازه دولت به فکر آزادسازی سهام عدالت افتاده است، جای تعجب است که چرا دولت ها کارهای دولت قبل را ادامه نمی دهند، مسکن مهر را مدتی مورد بی اعتنایی قرار دارند و همان را تبدیل به مسکن اجتماعی کرده اند؟ دولت ها باید یکدیگر را تکمیل کنند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: در سهام عدالت مردم سهام دارند و از سود آن بهره مند می شوند اما اصل سهام در دست دولت است و به مرحله خصوصی سازی می رود؛ قوانین خوب در کشور داریم اما اجرا نمی شود، باید مجری خوب داشته باشیم تا قوانین را اجرا کند، بسیاری از قوانین هستند که موجب پیشرفت کشور می شود اما مسؤولان اجرایی نمی کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همکاری کاملی با دولت ها به ویژه دولت فعلی داشتند و دارند تا بهانه گیری نکنند و نگویند اختیاری نداشته اند، ایران اسلامی قدرتمند است و می تواند با استفاده از امکانات قدرت بیشتری در جهان داشته باشد، با اجرای درست قوانین سرمایه در اختیار مردم قرار می گیرد و اقتصاد شکوفا می شود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
این روحیه همدلی و کمک به همنوع بسیار با ارزش است که برگرفته از تعالیم اسلامی است و ضروری است این روحیه هرچه بیشتر بین آحاد جامعه ما تقویت و گسترش یابد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
خدای مهربونم...

گوشه ای از رحمتت رو به من بچشون تا بتونم مثل تو، نسبت به ضعیف ترا، رحم داشته باشم...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
این باید را چه کسانی و در چه زمانی باید انجام بدهند ای کاش از مرحله حرف عبور کنیم و به مرحله عمل برسیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
سلام طرح منبرهای مجازی در این ایام کرونایی کار بسیار عالی برای طلاب است.
1
0
عبدالله خاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
از بیانات این عالم انقلابی استفاده کردیم.
0
0