۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۵۰۹۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

باطن لیبرال دموکراسی غربی بدترین استبداد علیه بشریت است

باطن لیبرال دموکراسی غربی بدترین استبداد علیه بشریت است
امام جمعه بیرجند گفت: اگرچه تمدن سرمایه داری غربی در ظاهر دم از دموکراسی می زند اما در واقع بدترین نوع استبداد علبه بشریت بوده و بشر را در شئون مختلف اسیر خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز به مناسبت هفته شوراها در دیدار با رییس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند ضمن تبریک هفته کار و کارگر، روز معلم و روز شوراها اظهار کرد: در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) از دنیا مذمت به عمل آمده است و با عناوین لهو و لعب متاع و غرور معرفی شده است و هم با عناوین تجارتخانه مزرعه سرمایه خداوند متعال فرموده است؛ بدانید که زندگی دنیا جز بازیچه و هوسرانی و آرایش و تفاخر و افزودن مال و فرزندان چیزی نیست.

وی افزود: دنیاطلبی در مثل بارانی است که به‌موقع ببارد و گیاهی از زمین در پی آن بروید که برزگر را به شگفت آرد سپس بنگری که زود خشکیده و پوسیده شده و در آخرت عذاب سختی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: دنیا برای انسان مانند آب است برای کشتی بر کشتی سوار بودن و بر آب راندن جایی برای سرزنش آب نمی‌گذارد در اینجا آب سرمایه است اما همین‌که کشتی سوراخ شد و آب داخل آن آمد دیگر سودمندی و سرمایه صفتی آن از دست می‌رود و به‌جای آنکه پشتیبان باشد موجب هلاکت می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیاطلبی یعنی انسان را دربند خواسته‌ها و اسیر خواسته‌ها کردن است، گفت: کسی که دنیا را آن‌گونه که هست نشناسد و طوری به دنیا و زندگی مشغول و سرگرم می‌شود که فکر می‌کند هدف آفرینش همین بوده و حساب و کتاب در کار نیست، اسیر و دلباخته مال و منال و زن و فرزند و جاه و مقام می‌شود زندگی دنیا را محکم می‌گیرد و بدان شدیداً دل می‌بندد و زندگی اخروی و خدا را فراموش می‌کند و ارزش‌های معنوی را نمی‌بیند و در پی تأمین خواسته‌های نفسانی خود برای اینکه از لذت‌های دنیوی بهره ببرد.

امام جمعه بیرجند گفت: در این زمینه می بینیم اگرچه تمدن سرمایه داری غربی در ظاهر دم از دموکراسی می زند اما درواقع بدترین نوع استبداد علبه بشریت بوده و بشر را در شئون مختلف اسیر خود کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین هر چیزی که انسان را به خود مشغول سازد و از یاد خدا و سعی در تأمین سعادت اخروی بازدارد دنیاطلبی است حتی گوشه‌گیری و زهد در دنیا و اشتغال به عبادت اگر برای غیر خدا باشد دنیاطلبی است. امام علی (ع) می‌فرماید؛ آگاه باشید این دنیا که آرزویش را دارید و به آن علاقه نشان می‌دهید و گاه شما را به خشم می‌آورد و زمانی خشنود می‌سازد نه خانه شماست و نه منزلی که برایش آفریده شده‌اید و نه جایگاهی که به سوی آن دعوت شده‌اید. بدانید که نه دنیا برای شما باقی می‌ماند و نه شما در دنیا باقی خواهید ماند. اگرچه دنیا شما را با زینت‌هایش فریب می‌دهد لکن با شرور و بدی‌هایش نیز شما را بر حذر می‌دارد پس به‌واسطه تحذیرهایی که دارد از غرورهایش نیز دست بکشید به خانه‌ای که به سویش دعوت شده‌اید سبقت بگیرید و قلوبتان را از دنیا منصرف سازید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: دنیاطلبی عوارض نامطلوب فردی، اجتماعی و سیاسی به دنبال خواهد داشت. فردی که دنیاطلب است مضطرب، نگران، بدبین و بی‌حال است. چنین فردی شیرینی ایمان و طعم علم را نمی‌چشد. دنیاطلبی تاروپود اجتماع را نیز به هم می‌ریزد چون شیفته نفس اماره هستند و برای تأمین خواسته‌های نفس و ارضای آن کوشش می‌کنند از ارتکاب هیچ عمل زشتی روی‌گردان نیستند و در رسیدن به اهداف خود از ستم کردن تهمت زدن غیبت کردن خیانت و دروغ امتناعی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم با دیدن آن‌ها به مقدسات مذهب شک پیدا می‌کنند و دچار تزلزل اعتقادی می‌شوند و کسی که برای رسیدن به دنیا دچار طمع می‌شود برای نگه‌داشتن آن زیر بار منت دیگران می‌رود چنین فردی اگر مسئولیت سیاسی بر عهده بگیرد به دشمن باج می‌دهد و مصالح عمومی را فدای منافع خود می‌کند و حق و عدل را در پای حق و حساب ذبح می‌کند عامل ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
همزمان با افشای آمار واقعی قربانیان کرونا در مکان‌های مختلف انگلیس، فضایی تاریک‌تر از پیش بر این کشور حکمفرما شد و انتقادها از دولت به خاطر کوتاهی در اعمال قرنطینه زود هنگام و تعلل در انجام تست‌های گسترده افزایش یافت.
0
0